حضرات آیات عظام و مراجع تقلید مکارم شیرازی، نوری همدانی، جعفر سبحانی، جوادی آملی و علوی گرگانی در بیانیه ها و سخنانی، از مردم خواستند با حضور گسترده در صحنه انتخابات، خود را برای خلق یک حماسه دیگر بعد از راهپیمایی 22 بهمن آماده کنند.
کد خبر: ۸۸۴۳۶۵
دعوت مراجع تقلید از ملت ایران برای حضور باشکوه در انتخابات

به گزارش جام جم آنلاین، آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با تاکید بر حضور مردم در انتخابات گفت: همانطور که راهپیمایی 22 بهمن پشت دشمن را لرزاند باید بار دیگر پشت دشمن را در انتخابات هفتم اسفند ماه بلرزانیم، نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی کار مهمی است و شرکت در انتخابات وظیفه شرعی، اجتماعی، اخلاقی و سیاسی است و اگر در آن شرکت کنیم قوت و قدرت ما حفظ می شود.

وی افزود: کسانی که نظام را قبول ندارند مملکت خود را قبول دارند و اگر می خواهند مملکت آن ها باقی بماند باید توجه به انتخابات داشته باشند

این مرجع تقلید بیان داشت: اگر کسانی هم از برخی نهادها دلخور باشند و دلخوری آن ها شاید به جا باشد در عین حال نباید با انتخابات قهر کنند، حساب ها از هم جداست و اگر کسی به وظیفه اش خوب عمل نکرد ما باید به وظیفه خود خوب عمل نماییم و نمی توانیم گرو کشی کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: نظام اسلامی باید انتخاباتش اسلامی باشد، اسلامی اندیشیده شود و اسلامی انتخاب شود، هم چنین نباید مردم را مایوس کرد و نه زیاد غلو کرد، بی شک مشکلاتی داریم ولی افتخارات زیادی داریم و به کسانی که در بحران تحریم ها مملکت را حفظ کردند باید ماشاء الله بگوییم.

آیت الله حسین نوری همدانی از دیگر مراجع تقلید نیز در این زمینه گفت: همه کسانی که صلاحیت قانونی دارند باید به عنوان وظیفه دینی، ملی و اجتماعی در انتخابات حضور یابند.

این مرجع تقلید افزود: یکی از امتحان های بزرگ پیش روی ما، انتخابات مجلس های خبرگان و مجلس شورای اسلامی است که در دنیا بسیار مهم است و طبق آمار 54 میلیون تن در ایران صلاحیت رای دادن در این انتخابات را دارند.

وی عنوان کرد: بر ما لازم است که در دنیا عظمت و بیداری خود را نشان دهیم و باید همه مردم ایران در این انتخابات شرکت کنند و هر کسی که صلاحیت قانونی برای رای دادن دارد باید حضور پیدا کند.

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: شرکت در انتخابات وظیفه ای ملی و دینی است همانطور که نماز و روزه بر ما واجب است شرکت در انتخابات نیز واجب است و همانطور که دین از سیاست جدا نیست، محدوده وسیعی دارد که شامل امور سیاسی، فرهنگی و اقتصادی می شود.

آیت الله جعفر سبحانی از دیگر مراجع تقلید نیز بر حضور پرشور مردم در انتخابات هفتم اسفند ماه تاکید کرد و گفت: براساس آموزه های قرآن کسانی را باید انتخاب کرد که از مبانی فکری و عملی نیرومند برخوردار باشند، معتقد واقعی به مبانی اسلام بوده و فریب دیگران را نخورند و بتوانند برای کشور برنامه ریزی سازنده کنند.

وی ادامه داد: امیدوارم مردم ایران همانند اجتماع شکوهمند 22 بهمن ،در انتخابات هفتم اسفندماه نیز شرکت و بدون توجه به هیاهوها ، دقت کنند و افراد واجد شرایط و کسانی را که به هیچ شکل از اسلام و قانون تجاوز نمیکنند، را برگزینند.

این مرجع تقلید، انتخابات هفتم اسفند را سرنوشت ساز توصیف و ابراز امیدواری کرد این انتخابات همچون انتخابات گذشته پرشور و هیجان باشد.

آیت الله جوادی آملی از دیگر مراجع تقلید نیز برحضورپرشور، حماسی وعقلی مردم همراه با انتخاب اصلح تاکید کرد.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو برحضورپرشور، حماسی و عقلی همراه با انتخاب اصلح از روی دانش، تفکر و عقل عملی مردم تاکید کرد و گفت: همه مردم باید در انتخابات شرکت کنند و افرادی را به مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بفرستند که از هرلحاظ پاک باشند و بتوانند پرچم این انقلاب را به دست صاحب اصلی اش برسانند.

آیت الله علوی گرگانی از دیگر مراجع تقلید نیز گفت: در این برهه از زمان که دشمنان کشور و دین، دندان تیز کرده و با بوق های تبلیغاتی برای منحرف کردن اذهان مردم همت گمارده اند، ملت با حضور هر چه بیشتر و زیبا تر در این دو انتخابات شرکت کنند.

وی همچنین از مردم خواست با بصیرت فراوان با معیارهایی که بزرگان، بویژه رهبر معظم انقلاب برای همه ملت عزیز ایران ترسیم کرده اند، افراد اصلح را انتخاب کنید.

وی تصریح کرد: همانطور که رای دادن، وظیفه ملی و دینی است، انتخاب افراد مومن و متقی و دلسوز برای اسلام و کشور وظیفه ای بس بزرگتر است.

آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: از این رو توصیه اکید می کنم با صلابت درانتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری حضور چشمگیر داشته باشید ، تا مُهر باطلی همچون ادوار گذشته بر آمال و آرزوهای بدخواهان نظام دینی و مردم سالار و دشمنان خارجی زده باشید.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه هفته جاری برگزار می شود.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها