رمان «والس یک نفره» از ماه منیر کهباسی، در روزهای پایانی امسال، پشت ویترین کتابفروشی ها نشست.
کد خبر: ۸۸۴۲۵۲
«والس یک نفره» به کتابفروشی ها رسید

به گزارش جام جم آنلاین ، «والس یک نفره» را انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار کرده است.

این رمان، صد و بیست و نهمین کتاب از مجموعه «داستان ایرانی» و هفتاد و نهمین رمان از رمان‌های ایرانی انتشارات ققنوس است که 295 صفحه دارد و در شمارگان هزار و 100 نسخه با قیمت 15 هزار تومان منتشر شده است.

محور اصلی رمان «والس یک نفره» درباره واکنش‌های گوناگونی است که انسان ها در مواجهه با عشق از خود نشان می دهند.

رمان «اوج پرواز» 1376 انتشارات سوره، مجموعه داستان «یک کلاه بهار نارنج» 1378 انتشارات سوره، داستان بلند «مهربانم سلام» 1381 انتشارات سوره، مجموعه داستان «با تو باید دروغگو باشم» 1382 انتشارات علم و رمان «خط تیره، آیلین» 1385 انتشارات ققنوس حاصل فعالیت ماه‌ منیر کهباسی تا پیش از انتشار « والس یک نفره » بوده‌اند که در این میان، رمان «خط تیره آیلین» از این نویسنده ،‌ در سال 1385 ، برنده جایزه ادبی روزی روزگاری شد.

در بخشی از رمان «والس یک نفره» می‌خوانیم:

دلناز با ساک کوچکی برگشته بوده خانه عرشیا. به محض آن که زنگ خانه را زده، باران دسته کلید را برای او پایین انداخته. دلناز چند پله را که بالا رفته بوده باز پایین آمده. از راهروی نیمه تاریک و نمور کنار راه پله گذشته. دو لنگه در چوبی ورم کرده از کهنگی و آب و آفتاب با اشاره دست او باز شده بوده به حیاط خلوت که با دو پله بلند از راهرو جدا می شده است. گفت: «غروب بود.»

انعکاس ته مانده خورشید روی شیشه خاک گرفته در چشم را می زده. دلناز نشسته روی یکی از پله ها که از ترک هایش علف ها و ساقه های نازک درخت عرعر بیرون زده بوده. لباس آبی را از ساک بیرون کشیده. سایه عرشیا را دیده که از تراس بالای سرش افتاده بوده کنج دیوار حیاط. گفت: «فندک را گرفتم زیر پیراهن.» آتش قد کشیده، باد تکه‌تکه‌اش می کرده و بوی سوخته نخ و گیاه را با خودش می برده است. دلناز گفت: «جدایی یعنی همین؛ یعنی کنار گذاشتن هر چیزی که تو را یاد او که دیگر نباید ببینی اش بیندازد، حتی لباس هایی را که کنار او تن کرده‌ای، آهنگ‌هایی که با او گوش داده ای، اشیایی که بینتان رد و بدل شده، عکس‌ها و دست نوشته‌ها، حتی خودکاری که با آن از او یا برای او نوشته ای.»...

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها