پایگاه اینترنتی استارت‌فور در گزارشی پیش‌بینی کرد به زودی قوای نظامی ایران در منطقه بی‌رقیب خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۳۱۳۱
قوای نظامی ایران در منطقه بی‌رقیب می‌شود + نمودار

به گزارش جام جم آنلاین ، پایگاه تحلیلی استارت‌ فور در گزارشی تحلیلی نوشت: ایران دارای یکی از بزرگترین نیروهای نظامی در منطقه خاورمیانه است اما بواسطه چند دهه تحریم اقتصادی، لزوما قوی‌ترین ارتش در منطقه نیست.

هرچند ایران در سال‌های گذشته تحت شدیدترین تحریم‌های اقتصادی بوده است؛ این کشور به لطف فناوری و تجهیزات بومی می‌تواند یک تهدید جدی برای رقبای منطقه‌ای محسوب شود.

استارت‌فور در ادامه نوشت: حصول توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای 1+5 در تابستان گذشته، راه را برای لغو تحریم‌های چند 10 ساله این کشور هموار کرد. ایران در این سالها به دلیل تحریم‌های اعمال شده از سوی غرب، از به روز رسانی تجهیزات دفاعی و نظامی خود بازمانده بود؛ اما حالا این فرصت بوجود آمده است تا ایران با خرید تجهیزات جدید، به رقیب جدی برای کشورهای مدعی منطقه مانند عربستان، ترکیه و امارات متحده عربی تبدیل شود. این کشورها میلیاردها دلار صرف خرید پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی کرده‌اند و هریک خود را قدرت برتر نظامی در منطقه می‌داند.

ایران در سال‌های تحریم، به ویژه از تعویض قطعات و به روز رسانی آن دسته از تجهیزاتی که از آمریکا و دیگر کشورهای غربی خریداری شده بود، باز ماند.

ایران با کمک بازار سیاه و تکیه بر دانش متخصصان داخلی توانست تا حد زیادی این مشکل را برطرف کند؛ اما در نهایت مجبور به استفاده از تجهیزات جنگی قدیمی بود که دیگر در هیچ کشوری مورد استفاده قرار نمی‌گرفتند.

نیروی هوایی ایران همچنان از جنگنده‌های اف 14 استفاده می‌کند که سال‌هاست در دیگر کشورها از رده خارج شده است.

لغو تحریم‌های اقتصادی این فرصت را به ایران داد تا از منابع جدید و قابل اطمینانی تجهیزات جدید دفاعی- نظامی خریداری کند.

روسیه و چین بزرگترین منابع تامین‌کننده تجهیزات نظامی جدید ایران هستند و پیش‌بینی می‌شود به زودی با ورود نخستین محموله‌های تجهیزات نظامی به ایران مانند موشک‌های اس 300 و تانک‌ های T-90، توان نظامی خود را بالا می‌برد.

به زودی فاصله میان تجهیزات مدرن نظامی ایران و دیگر کشورهای منطقه، کم و کمتر خواهد شد. با توجه به ظرفیت بالای ایران برای خرید تجهیزات جدید نظامی، پیش‌بینی می‌شود ایران قدرت برتر نظامی در منطقه شود.

واردات تجهیزات نظامی ایران در 37 سال گذشته

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
همایون
United States
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
۰
۰
افرین بر ایران و این همه دلاوری كشوری كه بر حق باشه و پشتیبان ان امام زمان باشه غیر از این هم نباید باشه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها