نخستین نانوایی ایرانی در شهر «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۸۲۵۴۷
نانوایی سنگک در تاجیکستان + تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین ، نخستین نانوایی ایرانی در تاجیکستان در شرایطی آغاز به کار کرد که در این کشور تنوع زیاد نان وجود دارد؛ به همین دلیل مشتری پیدا کردن برای نان به اصطلاح «غیر بومی» در تاجیکستان سخت است.

اما «اسلام حیدری» نانوای مشهدی که دارای تجربه 20 ساله است با افتتاح اولین نانوایی ایرانی در تاجیکستان امیدوار به موفقیت در این زمینه است.

وی در خصوص انگیزه خود برای این اقدام گفت: علاوه بر اهداف تجاری خیلی دوست دارم تا از این راه بتوانم به ترویج نان ایرانی کمک کنم.

حیدری علت پخت نان سنگک در تاجیکستان را طرفدار زیاد این نوع نان در ایران می‌داند و امیدوار است که در دوشنبه نیز طرفداران این نان افزایش یابد.

حیدری در خصوص هزینه‌های که در راستای این اقدام انجام شده است، گفت: نزدیک به 45 تا 50 هزار دلار هزینه‌های ساختمان و وسایل این نانوایی شده است و امیدوارم با واگذاری جواز مربوطه از سوی نهادهای تاجیک بتوانیم این هنر را بیشتر ترویج دهیم و شعبه‌های نانوایی را در شهر دوشنبه افزایش دهم.

وی افزود: در حال حاضر روزانه بالای 700 عدد نان تولید و عمدتا توسط اهالی محل و همچنین ایرانیان مقیم خریداری می‌شود.

حیدری ادامه داد: در آینده 4 نوع نان ایرانی را تهیه و وارد بازارهای شهر دوشنبه خواهم کرد زیرا بخش قابل توجهی از ساکنان پایتخت تاجیکستان نان را از بازار‌ تهیه می‌کنند.

«مولوده مؤمن» که مسئولیت فروش نان در این نانوایی بر عهده دارد گفت: نه تنها تاجیک‌ها و ایرانی‌ها بلکه برخی از اتباع خارجی مقیم دوشنبه نیز به دلیل آشنایی با خواص و ارزش غذایی این نوع مبادرت به خرید آن می‌کنند.

یکی از مشتریان دائمی این نانوایی به نام «بحرالدین عزیزاف» گفت: نیاز خانوده‌اش به نان را از این نانوایی تامین می‌کند زیرا این نان از آرد نوع دوم که دارای سبوس بالایی است، آماده می‌شود که برای سلامتی مفید است.

-

- - -- - -

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها