خبر تازه آن که: هزینه خانوارهای کارگری در سال 95 به میزان 2.7 میلیون تومان محاسبه شد.
کد خبر: ۸۸۱۴۸۷
صرفه‌جویی برای تمام فصول

از آنجا که حقوق کارمندان در سال 95 به مراتب کمتر از این رقم‌هاست؛ پیشنهادهای زیر برای حذف هزینه‌های غیرضروری زندگی پیشنهاد می‌شود:

الف ـ از آنجا که تفریح ما ایرانی‌ها بیشتر شامل خوردن فست فود و رستوران رفتن است، با حذف این تفریح چاق‌کننده و ضدسلامت خانواده و جایگزین کردن تفریحات سالم و کم‌خرجی مثل منچ، گل یا پوچ، یه مرغ دارم روزی ... تخم میذاره و نون بیار کباب ببر؛ حداقل ماهانه 200 هزار تومان در هزینه‌های خانواده صرفه‌جویی می‌شود.

ب ـ واضح و مبرهن است که هزینه قبض‌های آب، برق، گاز و تلفن بخش اعظمی از بودجه خانواده را می‌بلعد؛ بنابراین بهتر است با جایگزینی شمع به جای لامپ در شب‌های تار و جمع‌آوری آب از طریق مهار نزولات جوی و جایگزینی به جای آب لوله‌کشی و استفاده از روزنامه باطله (البته بجز روزنامه جام‌جم!) برای آتش روشن کردن و پخت و پز؛ حداقل ماهانه 400 هزار تومان در هزینه‌های خانوار صرفه‌جویی کرد. البته لازم به توضیح نیست که جایگزین تلفن و اینترنت و شبکه‌های اجتماعی؛ کبوتر نامه‌بر است!

ج ـ این روزها رفتن به سفرهای تفریحی هزینه زیادی به خانواده تحمیل می‌کند. برای رفع این مشکل هم ما راه حل داریم. خانواده‌های ساکن هر شهر بالاخره یک دوست، آشنا یا فامیل در شهرهای دیگر دارند. بنابراین این عزیزان می‌توانند سالی یک بار جایشان را به مدت ده روز با هم عوض کنند. به این ترتیب خانواده‌ای که در تهران زندگی می‌کند، جایش را مدتی با خانواده‌ای که مثلا در شیراز زندگی می‌کند، عوض می‌نماید! در این صورت فقط هزینه رفت و آمد به شهرها باقی می‌ماند که این هم می‌تواند به صورت پیاده‌روی به سمت شهر مقصد؛ هم توجیه اقتصادی پیدا کند و هم سبب آشنایی خانواده‌های ایرانی با جاذبه‌های گردشگری کشور و البته پیدا کردن دوستان جدید برای مسافرت‌های سال‌های آینده باشد. به این ترتیب سالانه حداقل دو سه میلیون تومان در هزینه خانواده‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

د ـ بردن هدیه برای تولد؛ پاتختی و مراسم عقد و عروسی هزینه‌های زیادی را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند. برای حذف این هزینه چند میلیونی در سال می‌توان یکی از روش‌های زیر را به کار برد.

یک ـ شما از کسی کادو نگیرید متقابلا به کسی هم کادو ندهید!

دو ـ کادوهایی را که در مراسم خودتان می‌گیرید، باز نکنید. به مرور این هدایا را برای مراسم کسانی که آنها را برای شما آورده‌اند؛ ببرید. به این ترتیب ناگهان می‌بینید یک شیشه عطر، 15 سال بین شما و خانواده باجناقتان دست به دست می‌شود!

سه ـ هر خانواده‌ای بخشی از مهارت پدر خانواده را به عنوان کادو به خانواده صاحب مراسم هدیه کند. مثلا اگر پدر خانواده لوله‌کش است لوله‌های آپارتمان خانواده صاحب مراسم را تا پنج سال در مقابل ترکیدگی و گرفتگی گارانتی کند و همین طور الی آخر!

علی زراندوز - جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها