صابر ابر که مدتی خبری از او نبود و آخرین حضور او در سینما به فیلم «قندون جهیزیه» ساخته علی ملاقلی پور مربوط می شد، از سه شنبه با نمایش «مالی سویینی» به عرصه بازیگری برمی گردد.
کد خبر: ۸۸۱۳۵۰
صابر ابر با «مالی سویینی» می آید

به گزارش جام جم آنلاین، او در این نمایش با بازیگرانی چون الهام کردا و عباس جمالی همبازی است؛ نمایشی به کارگردانی مرتضی میر منتظمی که ساعت 20 و 30 دقیقه هرشب و تا پایان امسال در تالار استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه خواهد رفت.

صابر ابر که بازی در فیلمهایی چون من دیه گو مارادونا هستم، آسمان زرد کم عمق و هیچ را در کارنامه دارد، امسال در دو نمایش دیگر به نام کالیگولا (همایون غنی زاده) و سه جلسه تراپی (افسانه ماهیان) هم بازی کرده بود و «مالی سویینی» سومین حضور تئاتری او در سال 94 محسوب می شود. ابر و کردا در سه جلسه تراپی نیز با هم همکاری کرده بودند.

مرتضی میرمنتظمی، کارگردان نمایش مالی سویینی درباره این نمایش گفت: «مالی سویینی» نمایشنامه‌ای ایرلندی نوشته برایان فری‌یِل با ترجمه حمید احیا است و روایتگر زندگی زنی نابیناست که به اصرار همسرش چشم‌هایش را عمل می‌کند و پس از وارد شدن به دنیای بینایان، ماجراهایی برایش رخ می‌دهد.

او با اشاره به تفاوت فضای این نمایش با کارهای گذشته‌اش نیز توضیح داد: متن کارهای پیشین من اغلب از طرحی یک ‌خطی شروع می‌شد و با حضور نویسنده در تمرینات، متن به‌صورت کارگاهی و همزمان با اجرا کامل می‌شد؛ اما این نمایش از لحاظ داستانی و فضایی که دارد، نسبت به دیگر کارهای من بسیار متفاوت است و مشق جدیدی برای گروه ماست.

این کارگردان جوان همچنین ادامه داد: نمایش «مالی سویینی» قرار بود سال آینده روی صحنه برود و ما امسال می خواستیم نمایش «سگ لرز» که عباس جمالی آن را نوشته است را اجرا کنیم، ولی «سگ لرز» به چند دلیل به اجرای امسال نرسید و چون نمایشی است که نیاز به تمرینات زیاد و به خصوصی دارد، ما احتمالاً آن را در نیمه‌ دوم سال آینده روی صحنه ببریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها