رهبر حزب مخالف ترکیه درباره تبعات غیرقابل تصور مداخله نظامی احتمالی آنکارا و ریاض در سوریه هشدار داده و گفت این اقدام می تواند به قیمت سرزمین مادری ما تمام شود.
کد خبر: ۸۸۱۳۱۹
تبعات فاجعه بار مداخله نظامی ترکیه و عربستان در سوریه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تودی زمان، در پی اظهارات «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه درباره احتمال اقدام زمینی مشترک ترکیه و عربستان در سوریه «دولت باغچه لی» رئیس حزب حرکت ملی ترکیه درباره تبعات غیر قابل تصور این اقدام هشدار داد.

وی در واکنش به اظهارات وزیر خارجه ترکیه گفت: البته لازم است دولت برای دفاع از امنیت ملی و در برابر تحریکاتی که از خارج مرزها صورت می گیرند اقداماتی را انجام دهد، اما اگر عملیات نظامی برای اجرایی کردن و همراهی کردن با برخی پروژه های جهانی طراحی می شود و برای همراهی با عربستان نتایج وحشتناکی خواهد داشت و می تواند به تبعات ناگوار غیر قابل تصور منتهی شود.

باغچه لی در ادامه گفت: ترکیه نیابت اجرای برنامه های خشونت و سناریوهای طراحی شده در پایتخت های خارجی را نباید عهده دار باشد در غیر اینصورت تبعات آن فاجعه بار خواهد بود.

وی خواستار اطلاع کامل پارلمان از برنامه های دولت با عربستان شدو گفت: عملیات زمینی بدون مجوز پارلمان می تواند به قیمت سرزمین مادری ما تمام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها