شکارچی رانندگان به دام افتاد

زورگیری خودرو به روش دربستی

جوانان خشن تهران دستگیر شدند

زورگیری مقابل چشم شوهر! + عکس

3 جوان تبهکار که اقدام به زورگیری از اقشار مختلف جامعه می‌کردند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۸۸۱۲۳۰
زورگیری مقابل چشم شوهر! + عکس

به گزارش جام جم آنلاین ، 20 دی ماه امسال دو جوان با مراجعه به واحد گشت کلانتری 119 مهرآباد جنوبی به مأمورین اعلام کردند که توسط سرنشنیان دو دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125، در داخل پارک فتح مورد زورگیری و سرقت گوشی های تلفن همراه خود قرار گرفتند.

دو جوان مالباخته در اظهارات خود به مأمورین عنوان کردند که در حین سرقت متوجه ی خونریزی شدید یکی از سارقین از ناحیه پا شدند؛ با توجه به اطلاعات بدست آمده و احتمال مراجعه سارقین به مراکز درمانی جهت انجام اقدامات درمانی بر روی پای یکی از سارقین، بلافاصله طرح مهار در محدوده مراکز درمانی محدوده ی سرقت انجام شد.

دستگیری سارقین و کشف گوشی های تلفن همراه مسروقه

با توجه به مشخصات ارائه شده از سوی مالبختگان و اجرای طرح مهار از سوی مأمورین کلانتری 119 مهرآباد جنوبی ، یکی از سارقین توسط مالباختگان، در مقابل در ورودی یکی مرکز درمانی و سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 شناسایی شد؛ مأمورین کلانتری نیز قبل از هرگونه اقدام متهم جهت متواری شدن از محل، او را دستگیر کردند.

همزمان با لحظه دستگیری اولین سارق، دومین متهم نیز در حین خروج از درمانگاه متوجه دستگیری همدست خود می شود؛ این متهم، به قصد فرار از دست مأمورین و به صورت پیاده اقدام به فرار می کند که طی یک تعقیب و گریز و شلیک چند تیر هوایی از سوی مأمورین دستگیر می شود.

در ادامه و با حضور مأمورین در داخل مرکز درمانی، سومین سارق نیز که از ناحیه پا دچار خونریزی شده بود، دستگیر و پس از پایان اقدامات درمانی به کلانتری منتقل می شود.

با دستگیری سه متهم و در بازرسی اولیه از متهمین، بیش از 10 دستگاه گوشی تلفن همراه از جمله دو گوشی تلفن همراه سرقت شده در داخل پارک فتح بهمراه دو قبضه قمه و چاقو کشف و هر سه متهم نیز توسط مالباختگان مورد شناسایی 100 درصدی قرار گرفتند.

پرونده در پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «زورگیری» و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شناسایی دهها مالباخته

با آغاز رسیدگی به پرونده و بررسی گوشی های تلفن همراه بدست آمده از متهمین و همچنین اعتراف صریح آنها به سرقتی بودن تمامی گوشی ها، کارآگاهان اقدام به شناسایی تعدادی از مالباختگان کردند؛ با حضور تعدادی از مالباختگان در پایگاه پنجم آگاهی، هر سه متهم توسط آنها مورد شناسایی قرار گرفتند.

یکی از مالباختگان به کارآگاهان گفت: عصر 13 دی ماه امسال در باغ راه فدک، بهمراه همکار خود در حال فیلمبرداری بودم که ناگهان توسط متهمین با چاقو مجروح و نهایتا مورد سرقت گوشی تلفن همراه خود به ارزش تقریبی 3 میلیون تومان قرار گرفتم.

مالباخته ای دیگر نیز پس از شناسایی متهمین گفت: ظهر روز 14 دی ماه امسال بهمراه همسرم در پارک تندرستی واقع در خیابان شاهین جنوبی بودیم که ناگهان چند جوان (متهمین) با دو دستگاه موتورسیکلت اقدام به زورگیری و سرقت گوشی تلفن همراه من و همچنین سرویس طلای همسرم کردند.

یکی دیگر از شکات نیز پس از شناسایی متهمین به کارآگاهان گفت: پس از خروج از دانشگاه، در حین پائین آمدن از پل عابر پیاده بودم که دو جوان به بهانه پرسیدن آدرس به من نزدیک شدند که ناگهان قمه ای زیر گردنم گذاشتند و گوشی تلفن همراهم را به زور گرفتند؛ در همین حین فرد دیگری در حال پائین آمدن از پل عابر پیاده بود که به سراغ او نیز رفتند و با تهدید چاقو ، گوشی تلفن همراه او را نیز سرقت کردند.

شاکی دیگر که در داخل ماشین مورد زورگیری قرار گرفته بود ، پس از شناسایی متهمین به کارآگاهان گفت: در اتوبان شهید ستاری – خیابان خلیل آباد داخل ماشین نشسته بودم که ناگهان دو جوان سوار ماشین شده و با تهدید چاقو و قمه اقدام به سرقت گوشی تلفن همراهم به ارزش تقریبی دو میلیون و 800 هزار تومان کرده و در مسیر خلاف اتوبان از محل متواری شدند.

تحقیقات از متهمین

هر سه متهم پرونده بنام های «فرید»، «علی» و «حامد»، پس از شناسایی توسط تعدادی از شکات و مالباختگان صراحتا به دهها فقره زورگیری در مناطق مختلف شهر تهران اعتراف کردند.

متهمین در اعترافات خود عنوان داشتند: پیش از آغاز سرقت ها تنها یک دستگاه موتورسیکلت نداشتیم؛ به همین علت هر کدام با گذاشتن مبلغ 200 هزار تومان، پول خرید یک دستگاه موتورسیکلت دیگر را تهیه و پس از آن، با دو دستگاه موتورسیکلت شروع به زورگیری بویژه زورگیری گوشی های تلفن همراه کردیم.

شناسایی دهها محل سرقت

در ادامه رسیدگی به پرونده و با شناسایی دهها مالباخته و اعتراف صریح متهمین به سرقت های متعدد در مناطق مختلف شهر تهران، دهها محل وقوع سرقت در مناطق مختلف تهرانسر، پارک آبرسان، شهرک دریا، محدوده دانشگاه علامه طباطبایی، اتوبان شهید ستاری، گیشا، پارک نیلوفر در منطقه تهرانسر، اتوبان همت، جنت آباد، میدان صنعت، شهرک قدس، سعادت آباد، محدوده ایستگاه مترو استادیوم آزادی، اتوبان یادگار امام، شهرک استقلال، پونک، دهکده المپیک، نیاوران، گیشا، شهرزیبا، خیابان دماوند، مرزداران، اشرفی اصفهانی و ... مورد شناسایی قرار گرفتند.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به اعتراف صریح متهمین به دهها فقره زورگیری در مناطق مختلف شهر تهران، شناسایی دهها مالباخته و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهمین، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمین پرونده از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان آزادی – خیابان زنجان شمالی مراجعه نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها