قتل دو پیرمرد به شیوه‌ای مشابه در مدت 35 روز گذشته در غرب تهران فرضیه سریالی بودن جنایت‌ها را پیش روی پلیس قرار داد. این در حالی است که هنوز این فرضیه تائید نشده و تحقیقات پلیس در این باره ادامه دارد.
کد خبر: ۸۸۰۷۶۱
پیرمردهای تنها، قربانیان سرقت‌های مرگبار

به گزارش جام جم ، نخستین جنایت روز دوشنبه 14 دی ماه امسال در منطقه خلیج فارس رخ داد. با حضور ماموران کلانتری در محل قتل در خیابان خلیج فارس، خیابان ابوسعید شرقی آنها با جسد عریان پیرمرد تنها در رختخوابش روبه‌رو شدند. تیم جنایی با بررسی جسد متوجه وجود طناب قرمز رنگی دور گردن و دهان مقتول شدند. در دهان پیرمرد پارچه‌ای قرار داده بودند که تیم جنایی احتمال دادند این پارچه باعث انسداد مسیر تنفسی و قتل شده است.

دختر پیرمرد در مورد علت مرگ پدرش گفت: پدرم مرد پولداری بود که چندین مغازه و خانه داشت اما در یک اتاق 6 متری زندگی می‌کرد. ماهی چندبار به پدرم سر می‌زدم و کارهایش را انجام می‌دادم. روز جمعه برای دیدن پدرم به خانه آمدم اما در را باز نکرد. ابتدا فکر کردم جایی رفته باشد. به همین خاطر به خانه بازگشتم. ساعتی قبل برای دیدن پدرم دوباره به خانه اش آمدم اما این‌بار هم کسی در را باز نکرد. نگران شدم به همین خاطر با کمک همسایه‌ها در را شکستم. وقتی وارد خانه شدم با جسد پدرم در رختخواب روبه‌رو شدم.پس از بررسی‌های مقدماتی جسد با دستور قاضی مدیر روستا، به پزشکی قانونی منتقل شد.

قتل دیگر، جسد عریانی دیگر

در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت، شامگاه دوشنبه جسد پیرمردی دیگر در خانه‌اش پیدا شد که قربانی جنایت شده بود.

ساعت 21 دوشنبه، اهالی ساختمانی در محله صادقیه در تماس با پلیس از بوی تعفن شدید در آپارتمان طبقه سوم خبر دادند. با حضور ماموران کلانتری 140 باغ فیض در ساختمان چهار طبقه تحقیقات برای علت انتشار بوی تعفن آغاز شد.

مدیر ساختمان به ماموران گفت: از صبح امروز متوجه بوی تعفن شدید در ساختمان شدیم. وقتی به بررسی منشا آن پرداختیم متوجه انتشار بو از واحد طبقه سوم شدیم. در این واحد مرد 61 ساله‌ای به نام حسن به تنهایی زندگی می‌کند و چند روزی است که همسایه‌ها او را ندیده‌اند.

با اظهارات مدیر ساختمان و اعلام موضوع به بازپرس جنایی او دستور ورود به آپارتمان را صادر کرد. با ورود ماموران به داخل خانه آنها با جسد عریان مرد 61 ساله در حالی که دست و پایش با پارچه بسته شده و دستمالی در دهانش قرار داشت روبه‌رو شدند. ساعتی بعد با حضور تیم جنایی در محل جنایت، پزشک جنایی با معاینه جسد علت مرگ پیرمرد تنها را خفگی و زمان قتل را سه روز قبل اعلام کرد.

در ادامه با دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی کارآگاهان پلیس متوجه بهم ریختگی خانه شده و فرضیه قتل با انگیزه سرقت قوت گرفت. با توجه به این‌که هیچ آثاری از ورود به زور به خانه وجود نداشت تیم جنایی احتمال دادند پیرمرد تنها قربانی سرقت مرگباری از سوی یک آشنا شده است. با توجه به شباهت‌های موجود در این پرونده، تحقیقات ویژه‌ای از سوی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی آغاز شده تا ارتباط دو جنایت با یکدیگر را بررسی کنند.

هشدار

با توجه به این‌که افراد سالمند تنها، طعمه‌ مناسبی برای دزدان هستند، این افراد در ارتباطات خود باید هوشیار تر باشند و افراد غریبه را به راحتی نباید به خانه خود راه بدهند. فرزندان این سالمندان نیز باید ارتباط بیشتری با پدر یا مادر خود داشته باشند.همچنین هنگام استفاده از کارگران خدماتی برای نظافت خانه دقت بیشتری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها