مقامات دولت آلمان اعلام کردند شمار جان باختگان حادثه تصادف دو قطار مسافربری پرسرعت در جنوب این کشور به 10 نفر افزایش یافت.
کد خبر: ۸۸۰۷۱۶
شمار تلفات حادثه قطار در آلمان به 10 نفر رسید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز ، مقامات دولت آلمان اعلام کردند شمار جان باختگان حادثه تصادف دو قطار مسافربری پرسرعت در جنوب این کشور به 10 نفر افزایش یافت.

همچنین بر اساس اعلام مقامات آلمانی، شمار افرادی که بر اثر این حادثه زخمی شده اند به 81 نفر رسیده است.
مقامات پلیس آلمان در این باره اعلام کردند یک تن از مسافران این قطار ناپدید شده است و 18 تن از زخمی ها نیز در وضعیت بسیار بدی به سر می برند.

بر اساس اعلام مقامات پلیس آلمان، این تصادف رو در رو باعث شد یکی از قطارها از ریل خارج شود. علت این حادثه هنوز مشخص نشده است و بنا به گفته مقامات پلیس، تحقیقات به منظور تعیین علت وقوع این رویداد ادامه دارد.

این تصادف میان دو قطار مسافربری محلی در ساعت شش و 48 دقیقه صبح به وقت محلی (ساعت شلوغی صبح) نزدیک شهر «باد آیبلینگ» در ایالت بایرن رخ داد. این دو قطار نزدیک به 100 مسافر داشتند که بیشتر آنها در حال رفتن به محل کار خود بودند.

«الکساندر دوبرینت Alexander Dobrindt » وزیر ترابری آلمان نیز در این باره گفت این حادثه در حالی رخ داد که هم قطارها و هم خطوط راه آهن منطقه به سامانه های ترمز خودکار مجهز شده بودند. این سامانه در سرتاسر آلمان پس از آن نصب شد که بر اثر خارج شدن یک قطار پرسرعت از خط در سال 2011 در شهر «ماگدبورگ»، 10 نفر جان باختند.

وزیر ترابری آلمان در ادامه گفت این دو قطار احتمالا با سرعتی بیش از حد مجاز در حال حرکت بودند و زمانی که به یک پیچ رسیدند، نتوانستند مانع بروز حادثه شوند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها