به احترام زمین، زبان اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد (سَمَن) عاشق طبیعت این سرزمین پهناور است تا از تلاش‌هایشان درباره حفظ محیط زیست بگویند. این گروه‌ها این هفته نیز چون هفته‌های گذشته، به شرح فعالیت‌های خود از کاشت نهال در عرصه‌های طبیعی گرفته تا پاکسازی طبیعت از زباله و تلاش در زمینه گسترش فرهنگ «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» پرداخته‌اند.
کد خبر: ۸۸۰۶۲۹
به احترام زمین ...

محافظان طبیعت اراک

اعضای این انجمن، جمعه گذشته (16 بهمن) با حضور در منطقه گردشگری دره گردوی اراک، به پاکسازی منطقه و فرهنگسازی در زمینه حفاظت از طبیعت اقدام کردند.

اولین گردهمایی گروه‌های محیط زیستی تلگرامی

گروه‌های تلگرامی محیط زیستی کشور قرار است برای اولین بار از دنیای مجازی خود خارج شده و در دنیای واقعی به فرهنگسازی در زمینه حفاظت از محیط زیست بپردازند. نمایندگان بیش از 15 انجمن در اولین گردهمایی خود، صبح جمعه 23 بهمن به پاکسازی زیست بوم پارک جنگلی چیتگر، اقدام خواهند کرد. این گروه بزرگ برنامه خود را ساعت ده صبح از مترو چیتگر آغاز خواهد کرد.

طراوت نیک‌اندیشان ورامین

این جمعیت نیز قرار است جمعه 23 بهمن به پاکسازی معابر شهری ورامین از فیلترهای سیگار اقدام کند.

زیست پویان طبیعت رامهرمز

اعضای این انجمن قرار است در ششمین برنامه خود، صبح جمعه 23 بهمن، علاوه بر پاکسازی محوطه و طبیعت اطراف امامزاده بی‌بی تاج‌بانوی رامهرمز، به کاشت نهال کنار در محوطه این بقعه متبرکه نیز اقدام کند.

دوستداران طبیعت زیبای دلفان

این انجمن در نظر دارد روز جمعه 23 بهمن ماه به پاک کردن محیط زیست ورودی تپه شهدای گمنام این شهرستان اقدام کند و در همین راستا از همه طبیعت دوستان برای این مشارکت زیست‌محیطی دعوت به همکاری می‌کند.

پیام‌آوران اردیبهشت کرمانشاه

این تشکل هم که 16 بهمن به پاکسازی زباله‌های منطقه کوهستانی طاق بستان اقدام کرده بود، جمعه پیش‌رو (23 بهمن) نیز برنامه جالب و مفرح آشنایی با طبیعت و جاذبه‌های استان کرمانشاه را در دستور کار دارد. اعضای آن قرار است از منطقه شکار ممنوع قراویز که زیستگاه بیش از 300 آهو است، بازدیدی داشته باشند.

همیاران طبیعت لرستان

اعضای کانون همیاران طبیعت لرستان، شنبه 17 بهمن، مطابق قرار هفته‌های پیشین، به نهالستان این کانون رفته و 420 گلدان پسته وحشی (قلنگ) را کاشتند تا پس از رشد به اراضی طبیعی منتقل کنند.

رفتگران طبیعت رفسنجان

این گروه نیز بیست سومین مرحله پاکسازی خود را روز جمعه 16 بهمن، از میدان نوش‌آباد این شهر به طرف حرم سیدغریب برگزار کردند. از نکات جالب این مرحله از پاکسازی عدم استفاده از پاکت پلاستیکی به منظور کاهش تولید زباله بود.

حمایت از محیط زیست «درفک»

این گروه برای ترغیب مردم به درختکاری و اشاعه و گسترش این فرهنگ و همچنین هماهنگی میان نهادهای غرس درخت، به راه‌اندازی پویش مردمی «#هر_ایرانی_یک_درخت» اقدام کرده است.

آوان سبز دزفول

اعضای این انجمن هم در تمام مناسبت‌های محیط زیست ازجمله روز درختکاری، روز هوای پاک، آموزش محیط یار و تحقیق در ارتباط با آلودگی‌های زیست‌محیطی فعال بوده و برنامه‌های متعددی دارند.

سه‌شنبه‌های بدون خودرو

لازم به ذکر است که گروه‌های حامی کمپین سراسری «سه شنبه‌های بدون خودرو» نیز روز گذشته و طبق روال هر هفته در بسیاری از استان‌ها فعال بوده و با برنامه‌های مختلف به فرهنگسازی در این زمینه اقدام کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها