رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران جزئیات حادثه «کارواش سعادت آباد» را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۸۰۵۰۰
جزئیات حادثه کارواش سعادت‌آباد

به گزارش جام جم آنلاین ، مصطفی فیضی صبح امروز با حضور در جلسه علنی شورای شهر در خصوص جزئیات حادثه شنبه شب کارواش سعادت آباد توضیحاتی ارائه کرد و گفت: اراضی شهرک غرب متعلق به شرکت توسعه و عمران قدس است که ارتباط گسترده‌ای با شهرداری تهران داشته است.

وی با بیان اینکه سال 71 زمینی به متراژ 5050 متر تحت عنوان ساخت مسجد و کانون فرهنگی در اختیار هیئت امنای محله قرار گرفت گفت: سال 74 توسط مدیران پلاکی در شمال این ملک به متراژ 6900 متر توسط شرکت نوسازی و عمران اراضی رسما خریداری و تبدیل به ایستگاه آتش نشانی شد.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با بیان اینکه پس از این ساخت و ساز پیشنهاد شد که در ضلع چهارراه دریا – سعادت آباد گذر و گردش به راستی ایجاد شود، ادامه داد: بر همین اساس بخشی از زمین مسجد به متراژ 1073 متر تبدیل به گذر شد.

فیضی با بیان اینکه شهرداری وقت منطقه 2 در 18 آبان ماه سال 82 از شهرداری وقت تقاضا دارد که در پی تبدیل زمین مسجد به گذر و گردش به راست یا وجه مورد نظر را داده یا اقدام به تهاتر و یا ارائه پروانه تجاری به مسجد کنند گفت: شهردار وقت با واگذاری از املاک سطح منطقه به عنوان تهاتر موافقت می‌کند و سال 83 طی صورتجلسه‌ای این بحث نهایی شد اما انتقال سندی در این خصوص صورت نگرفت و زمینی به مساحت 3297 متر به تولیت مسجد واگذار شد.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با بیان اینکه از سال 83 تا 92 همه اقدامات شهرداری وقت در راستای واگذاری به تولیت مسجد بوده افزود: تا سال 92 صرفا صورتجلسه برای بهره برداری از ملک بوده است تااینکه شهرداری در آن زمان صرفا اجازه 200 متر بهره برداری تجاری را به تولیت می‌دهد تا اینکه چندی پیش شهردار منطقه عنوان می‌کند که ضرورتی ندارد در ازای اخذ 1000 متر از اراضی مسجد، 3000 متر به تولیت مسجد داده شود و بر همین اساس پیشنهادات زیادی به هیئت امنا داده می‌شود که در ازای ارائه ملک تا سقف 25 میلیارد تومان وجه دریافت کنند اما تولیت مسجد این پیشنهادات را رد می‌کند تا اینکه نهایتا هیئت امنای مسجد استفتایی در خصوص فروش املاک مسجد اخذ می‌کنند که این اجازه به آنها داده نمی‌شود و مجددا قائم مقام شهردار تهران نیز در پی سوال مسئولان منطقه در خصوص چگونگی عملکرد در خصوص بازپس گیری این زمین عنوان می‌کند که با رضایت هیئت امنا باید این زمین باز پس گرفته شود.

فیضی با بیان اینکه در 14 اسفند سال 92 ملک مورد نظر فروخته می‌شود و سند رسما به نام مالک می‌شود گفت: شهرداری اقدامات زیادی را در خصوص تحویل ملک انجام می‌دهد اما هیئت امنا از برگزاری جلسه‌ای که به نتیجه برسد، استنکاف می‌کنند.

وی با بیان اینکه هیئت امنای مسجد ادعا دارد که کل ملک از جمله پلاک آتش نشانی و ... نیز متعلق به این مسجد است اظهار کرد: با اینکه همگان می‌دانند مسئولیت گذر و خدمات عمومی حق شهرداری است باز هم هیئت امنا از تحویل زمین خودداری می‌کند.



رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با بیان اینکه متاسفانه متولیان مسجد در اقدام غیرقانونی 50 درصد ملک را فروخته و 50 درصد دیگر را تبدیل به کارواش می‌کنند گفت: این در حالی است که حداکثر اجازه 200 متر تجاری را داشتند و از لحاظ قانونی و حقوقی این موضوع را پیگیری می‌کنیم.



وی با بیان اینکه بارها توسط شهرداری اخطار به صاحب ملک داده شده است، تصریح کرد: چهارشنبه قبل از حادثه ماموران برای اجرای حکم به کارواش می‌روند اما عوامل کارواش نسبت به تخریب خودرو و تعرض به ماموران اقدام می‌کنند تا اینکه شنبه شب این حادثه رخ می‌دهد و قطعا نحوه وارد شدن عوامل ناحیه تهاجمی بوده و آنرا قبول نداریم اما جمعی از افرادی که داخل کارواش بودند آماده درگیری بودند.

فیضی افزود: این موضوع از سوی شهرداری تهران نیز برای پیگیری دستور ویژه داده شده است و گزارش نهایی به زودی اعلام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها