نگاه دولت به طرح تحول سلامت در حوزه دارویی و تجهیزات پزشکی بسیار موثر بوده است. با توجه به سیاست های کلی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری این سیاست ها که شامل 8 بند می شود تحول عظیمی را در سلامت به خصوص در حوزه دارویی ایجاد کرده است.
کد خبر: ۸۸۰۴۲۱
همکاری سازمان های بیمه برای کاهش هزینه بیماران

به گزارش جام جم آنلاین ، معاون وزیر بهداشت در خصوص این طرح گفت:نگاه ویژه دولت به طرح تحول نظام سلامت یکی از برنامه های موفقی بوده که برخی چالش ها را در حوزه دارویی حل و فصل کرده است.

دکتر رسول دیناروند افزود: تامین دارو یکی از برنامه های اصلی سازمان غذا و دارو است که اهمیت ویژه ای دارد.با توجه به اینکه در سالهای گذشته مشکل خاصی در زمینه تامین دارو نداشته ایم خوشبختانه در برخی موارد که با کمبود و یا مشکلی رو به رو شده ایم به موقع توانسته این کمبودها را رفع کنیم.

وی گفت: تهیه و هزینه برخی داروها برای بیماران مشکلات جدی را به همراه دارد که ممکن است بیماران را با خطرات جدی رو به رو کند از این رو سازمان غذا و دارو توانسته برای رفع این مشکل نیز تدابیری را در نظر بگیرد و بیشتر به همین دلیل است که بازار دارویی نگاه خاصی به تامین داروها دارد.

دیناروند با اشاره به همکاری سازمان های بیمه گر بیان داشت:چنانچه سازمان های بیمه گر همکاری لازم را با سازمان غذا و دارو داشته باشند می توان هزینه های دارویی بیماران را کاهش داد.از سوی دیگر یکی از برنامه هایی موفقی که در دست داریم حمایت جدی از بیماران است از این رو برای کاهش مشکلات بیماران نیاز است تا در حوزه دارویی و تجهیزات پزشکی قوی تر عمل کنیم و با بهره مندی از طرح تحول نظام سلامت بتوانیم به بیماران خدمت رسانی به موقع داشته باشیم.

رئیس سازمان غذا و دارو در پایان خاطر نشان کرد:با توجه به اینکه این طرح تا به الان بر اساس نظرسنجی ها موفق عمل کرده است نیاز است تا دولت حمایت بیشتر و جدی تری را نیز با سازمان غذا و دارو داشته باشد.

منبع: شبکه مجازی آستان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها