معاون وزیر خارجه گفت: محدودیت صدور ویزا از سوی آمریکا خلاف برجام است.
کد خبر: ۸۸۰۲۸۹
مذاکره در باره دفتر حافظ منافع ایران در عربستان

به گزارش جام جم آنلاین، مجید تخت‌روانچی معاون اروپایی و آمریکایی وزارت امور خارجه در حاشیه مراسم ختم پدر کمالوندی با حضور در جمع خبرنگاران و با اشاره به دیدار هلگا اشمیت معاون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: این دیدارها از امروز به صورت دو جانبه میان ایران و اتحادیه اروپا آغاز شده است.

وی تصریح کرد: فردا هم در مورد مسائل منطقه‌ای صحبت خواهیم کرد.

تخت‌روانچی همچنین بیان داشت: وزیر امور خارجه کشورمان هفته آینده با موگرینی در بروکسل نیز دیدار خواهد کرد.

معاون اروپایی آمریکایی وزارت امور خارجه در مورد آخرین وضعیت لغو روادید میان ایران و برخی کشورهای اروپایی نیز اظهار کرد: این موضوع در ارتباط با کشورهای مختلف متفاوت است، با برخی کشورهای اروپایی لغو روادید داریم و با برخی دیگر خیر.

وی همچنین در واکنش به ادعای رسانه‌های غربی در مورد بازسازی پارچین بر خلاف برجام اذعان کرد: این خبر را ندیده‌ام اما پارچین مربوط به مسائل داخلی کشورمان می شود و بحث های نظامی ما به هیچ کشوری ارتباطی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: طی مذاکرات هم بر این موضوع تاکید کردیم که مسائل دفاعی کشورمان به هیچ کشوری ارتباط نداشته و بر همین اساس به ادعای رسانه‌های غربی هیچ اهمیتی نخواهیم داد.

معاون اروپایی آمریکایی وزارت امور خارجه با بیان اینکه با حضور عراقچی و هلگا اشمیت مسائل هسته‌ای و اجرای برجام مورد بحث و بررسی قرار گرفت، افزود: در این نشست آخرین وضعیت اجرای برجام توسط طرفین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تخت روانچی با اشاره به محدودیت روادیدی که آمریکا قرار داده است نیز بیان داشت: طبیعتا اروپایی‌ها از این وضعیت خوشحال نیستند.

وی ادامه داد: طی نامه‌ای وزیر امور خارجه آمریکا و آیین‌نامه این کشور استثنائاتی در مورد محدودیت روادید انجام شد اما همچنان این اقدام آمریکایی‌ها بر خلاف برجام بوده که باید اصلاح شود.

تخت روانچی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون مسئله روابط تهران ریاض و دفتر حافظ منافع این کشور در تهران بیان داشت: در حال رایزنی هستیم و هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها