گفت‌وگو با محمدرضا غفاری، بازیگر

آخرین بار من سحر را دیدم

محمدرضا غفاری با وجود بهره‌مندی از معیارهای ظاهری جوان اول بودن، به دلیل گزیده کاری و حضور انگشت‌شمار خیلی به چشم نمی‌آید. بازیگر فیلم‌های رویای خیس، گس، قاعده تصادف و برف، ترجیح می‌دهد آرام و بی‌حاشیه، سینما و بازیگری را دنبال کند و با انتخاب نقش‌هایی درست، همه تلاش خود را برای باورپذیری آنها انجام دهد.
کد خبر: ۸۷۹۰۲۹
آخرین بار من سحر را دیدم

به بهانه بازی در فیلم «آخرین بار کی سحر رو دیدی؟» ساخته بچه محلش، فرزاد موتمن! با غفاری گفت‌وگو کردیم؛ اثری که یکی از آثار مهم جشنواره فیلم فجر امسال است.

بازی در «آخرین بار کی سحر رو دیدی؟» چطور پیش آمد؟

آقای موتمن با من تماس گرفت و قراری با هم گذاشتیم و راجع به فیلمنامه صحبت کردیم. شاید ندانید که ما هم محلی و تقریبا همسایه‌ایم.

چه جالب، پس باید زودتر از اینها این همکاری اتفاق می‌افتاد.

کم‌سعادتی من بود. من همیشه دوست داشتم با ایشان کار کنم و خوشحالم که این اتفاق با فیلم «آخرین بار کی سحر رو دیدی؟» افتاد.

کارهای قبلی او را دیده بودید؟

بله. صددرصد. من اصلا با دیدن «شب‌های روشن» ایشان عاشق سینما شدم. تماشای فیلم‌های آقایان موتمن، فریدون جیرانی و سامان مقدم نقش زیادی در علاقه من به سینما داشت. برای همین از این‌که قرار بود در فیلم آقای موتمن حضور داشته باشم، خیلی استقبال کردم.

نقشتان در این فیلم چیست؟

داستان درباره گم شدن دختری به نام سحر است و من هم یکی از آن کسانی هستم که آخرین بار سحر را دیده‌ام.

کار با موتمن چطور بود؟

خیلی خوب. ایشان یکی از بهترین کارگردان‌هایی است که دکوپاژ (تقطیع نما) خوبی را انجام می‌دهد و این برای یک بازیگر بسیار لذتبخش است.

کمی هم از همبازی‌هایتان در این کار بگویید.

خانم ژاله صامتی بی‌نظیر است و از بازیگرانی است که همیشه بازی‌اش را دوست داشتم. باعث افتخار من است که با ایشان و آقای فریبرز عرب‌نیا کار کردم. با آقای سیامک صفری هم یکی دو سکانس بازی داشتم. واقعا همکاری با این عزیزان تجربه دلنشینی بود.

چرا کم بازی می‌کنید؟ فکر کنم ده فیلم بازی کرده‌اید.

دقیقا ده سال، ده فیلم بازی کردم. سعی می‌کنم هر سال از میان پیشنهادات، بهترین فیلم و نقش را از نظرخودم انتخاب کنم. دلم می‌خواهد بازی در فیلمی را بپذیرم که بتوانم بعدها هم از آن حمایت کنم.

هیچ‌وقت نمی‌توانم تصور کنم که نقشی را برای بحث مالی و بیکاری انتخاب کنم.

«کوچه بی‌نام» با بازی شما و با وجود تحسین در جشنواره سال گذشته هنوز موفق به اکران نشده است. نظرتان درباره این فیلم و اوضاع مبهم اکران آن چیست؟

این فیلم تجربه فوق‌العاده دلنشینی برایم بود و خیلی دوستش دارم. با این‌که زمان خوب اکران فیلم از دست رفته، اما فکر می‌کنم فیلم خوب همیشه راه خود را باز می‌کند.

«کوچه بی‌نام» همه عناصر موفقیت و فروش بالا در گیشه را دارد.

بامداد محمدی

جا‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها