نایب رییس اتاق اصناف ایران در گفت وگو با جام جم آنلاین :

آخرین وضعیت نصب صندوقهای فروش در اصناف / انحصار واگذاری شایعه است

رییس اتاق اصناف ایران از اجرای طرح باران از چند روز دیگر خبر داد:

تجهیز رایگان 200 هزار واحد صنفی به صندوق مکانیزه فروش

رییس اتاق اصناف ایران از تجهیز رایگان اصناف به صندوق مکانیزه فروش در قالب طرح باران تا چند روز دیگر در دهه مبارک فجر خبر داد و اعلام کرد قرار است تا پایان سال 200 هزار واحد و در سال آینده 500 هزار واحد مجهز به صندوق مکانیزه فروش شوند.
کد خبر: ۸۷۷۶۷۹
تجهیز رایگان 200 هزار واحد صنفی به صندوق مکانیزه فروش

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین ، علی فاضلی در نشست خبری امروز دراین باره گفت : اتاق اصناف ایران به منظور عملیاتی کردن برنامه های دولت برای اجرای بزرگترین پروژه ساماندهی مالیاتی کشور که سالها معطل مانده است پیش قدم شده و با کمک به دولت و تجهیز رایگان واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه فروش بستر لازم جهت اجرای قوانین مرتبط بامالیاتهای مستقیم و ارزش افزوده اصناف را مهیا کرده است.

وی با اشاره به اینکه اصناف کشور 100 درصد ازاجرای این طرح استقبال خواهند کرد، افزود: اصناف کشور از یک حالت سنتی به یک بخش مدرن در حال گذرند و در این فرایند نظام آموزشی حرف اول را می زند و نباید اصناف را محکوم کرد که تمایلی به هدفمند شدن ندارند. در این زمینه سازمان امور مالیاتی بحث آموزشی را که جزء تکالیفش است باید در اجرای طرح باران جدی بگیرد.

فاضلی اظهار کرد: در طرح باران 29 اتحادیه صنفی در اولویت اجرای طرح قرارگرفته اند که عمدتا در بخش مصرفی هستند که با مکانیزه شدن صندوق های فروش شفافیت در حساب و کتابها ایجاد خواهد شد چرا که بسیار پیش آمده که ممیز مالیاتی، مالیاتی که برای یک واحد صنفی تشخیص داده است حتی 1300 درصد بالاتر بوده است اما با مکانیزه شدن صندوقهای فروش حساب و کتابها مشخص است.

رییس اتاق اصناف کشور سفراخیرش همراه دولت به ایتالیا و فرانسه را تمرین خوبی برای اصناف کشور برای حضور در اقتصاد کشور ذکر کرد و گفت: زمانیکه به عنوان هیات رییسه اتاق اصناف ایران مسئولیت قبول کردم چیزی به عنوان برنامه در بخش اصناف کشور وجود نداشت وبرای مشارکت اصناف چه در بخش اقتصاد داخلی و چه اقتصاد خارجی افقی ترسیم نشده بود و نوع تعامل با ساختارها چه بخش دولت و چه مجلس درست نبود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه تا کنون شاهد ایجاد وحدت رویه در اقتصاد غیر دولتی نبودیم و یک نوع تعارض بین بخش های تعاون، اصناف و اتاقهای بازرگانی دیده می شده، گفت: نمونه آن در تدوین قانون نظام صنفی در مجلس تبلور یافت که باعث غیرکارآمد شدن قانون نظام صنفی فعلی شده است. خوشبختانه با ایجاد دبیرخانه مشترک هم اینک شاهد ایجاد وحدت رویه در بخش غیر دولتی هستیم و در سفری که بخش خصوصی همراه دولت به ایتالیا و فرانسه داشت نتیجه تعامل سازنده بین بخش اصناف ، اتاق بازرگانی و تعاون مشهود بود.

به گفته فاضلی، تعامل دولت با بخش غیر دولتی در سفری که رییس جمهور به ایتالیا و فرانسه داشت به خوبی نمود یافت این برای اولین بار بود که بخش غیر دولتی و دولتی در چنین سفر مهمی کنار هم قرار گرفتند و برنامه خوبی بدون پرت زمان در 4 روز سفر به اروپا برای بهره مندی ازاین فرصت صورت گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: در بین کشورهایی که بنگاههای کوچک و متوسط دراقتصاد آن نقش مهمی دارند می توان از ایتالیا به عنوان برترین کشور یاد کرد که 73 درصد تولید ناخالص داخلی آن در اختیار این بنگاههاست که سازماندهی مناسبی بین صنایع کوچک و بزرگ آن تدوین شده است و ما در این سفر به دنبال آن بودیم که با آوردن تکنولوژی و ماشین آلات به کشور به تقویت بنگاههای کوچک و متوسط بپردازیم که در این سفر نیز مذاکراتی را با طرفهای خود در ایتالیا برای تولید ماشین آلات چرم برای تولید کیف و کفش انجام دادیم و در فرانسه نیز در کالاهای آرایشی و بهداشتی و آوردن برندهای مطرح تعاملات خوبی را با بخش خصوصی ایجاد کردیم.

رییس اتاق اصناف ایران تاکید کرد :ما باید برای چابک سازی و کوچک سازی اصناف کشور بی محابا حرکت کنیم. در حال حاضر 650 هزار بنگاه تولید ی کوچک در بخش اصناف فعال هستند که در بخش غیر صنفی نیز 81 هزار بنگاه کوچک در اقتصاد کشور فعالیت می کنند که سهم بنگاه های تولیدی کوچک اصناف درتولید ناخالص داخلی 17.5 درصد است.

طرح اصلاح قانون نظام صنفی آماده ارائه به مجلس

فاضلی در رابطه با نقش اصناف در تدوین برنامه ششم توسعه گفت: هم اکنون تعاملی که بین مجموعه اصناف و دولت بوجود آمده باعث شده تا مجموعه دولت نمایندگان این بخش را تمام کمیسیونها بپذیرد و حتی در تدوین برنامه ششم توسعه نیز برای اولین بار سعی شده اصناف به عنوان یک نیروی تاثیر گذار در تدوین برنامه ششم شرکت داشته باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد :خوشبختانه تعامل مجلس نیز با اصناف خوب بوده است وما طرح اصلاح قانون نظام صنفی را برای ارائه به مجلس آماده کرده ایم، اما چون این دوره مجلس به اواخر عمر خود رسیده است این طرح را در دوره بعدی مجلس ارائه خواهیم داد.

وی انتظار اصناف را از دولت بیش از این حد دانست و گفت: مشکلات بسیاری پیش رو داریم و من در این سفر دریافتم که چه حلاوتی در اقتصاد دولتی وجود دارد که خیلی ها حاضر نیستند آنرا به بخش خصوصی واگذار کنند. ایرادی که رییس جمهورنیز بر اقتصاد دولتی گرفته است و بارها از وزیران خود خواسته است تا اقتصاد را به بخش خصوصی واگذار کنند اما متاسفانه در بیش از 30 سالی که از انقلاب می گذرد عرصه اقتصاد عرصه دولت بوده و بخش خصوصی نظاره گر بوده است.

فاضلی خاطر نشان کرد :در 36 سال گذشته تجربه نشان داده است که صنایع بزرگ نمی توانند برای ما دستاورد خوبی داشته باشند و باید به تقویت صنایع کوچک و متوسط با یک استراتزی تعریف شده حرکت کنیم .

در برنامه ششم توسعه این نگاه کم دیده شده است و ما پیشنهاد خود را در مورد استراتژی توسعه بنگاههای کوچک ارائه دادیم که این بخش نیازمند توجه مجلس است و امید واریم به نتیجه برسد .

ما در کشور می توانیم با ورود فناوری و تکنولوژی ماشین آلات مورد نیاز خود را در داخل کشور بسازیم همچنین برا ی ورود ماشین آلات مورد نیاز در این بخش باید شرایط لازم فراهم شود که قرار است تیم مشترکی بادولت تشکیل شود تا ورود این گونه ماشین آلات به کشور سهل شود .

خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها