مدیرعامل ستاد دیه گفت:برای کاهش زندانیان کیفری اقدامات قانونی مناسبی در نظر گرفته شده است اما هنوز نیاز به آگاهی دادن به مردم احساس می شود و با توجه به بخشنامه های حبس زدایی صادر شده از سوی رئیس دستگاه قضایی کشور امید است تا بتوانیم با این ستاد که مردم نهاد عمل می کند آمار زندانیان را به حداقل برسانیم.
کد خبر: ۸۷۷۲۷۷
کاهش ورود به زندان با بخشنامه های صادر شده توسط رئیس دستگاه قضایی

به گزارش جام جم آنلاین ، سید اسدالله جولایی با اشاره به جدول ابلاغی مبالغ دیه در سال ها و دهه های گذشته گفت:به طور مثال در سال 74 یعنی دو دهه قبل دیه معادل 36 میلیون تومان بود اما متاسفانه هر سال مبلغ دیه افزایش می یابد از این رو افراد زیادی روزانه به دلیل نداشتن حس تعهد و مسئولیت از سوی نهادهای فرهنگی و آموزشی با دیه های غیر قابل پرداخت و گزاف راهی زندان می شوند.

وی افزود: اغلب افرادی که دچار محکومیت و حبس می شوند به دلیل نداشتن آگاهی در خصوص قوانین موجود و نبود عوامل بازدارنده اجتماعی و فرهنگی روانه زندان می شوند.

مدیر عامل ستاد دیه با اشاره به کمیته های راهبردی و پژوهشی و نظرات کارشناسان انتظامی و قضایی ادامه داد: با برپایی این کمیته یک مجموعه حمایتی برای آزادی زندانیان تدوین شده است که اقدامات موثری نیز انجام داده اند.به عنوان مثال می توان گفت،در برخی زمینه ها تغییراتی در برخی قوانین اعمال شده است که باعث کاهش زندانی شدن برخی افراد می شود.از این رو باید در حوزه های آموزشی و پیشگیری فعالیت های گسترده تری داشت و نیازمند یک شرکت گروهی و مشارکت عموم مردم دارد.

جولایی با اشاره به این موضوع که در سال جاری اولیای دم شاکیان و طلبکاران از 41 درصد حقوق خود گذشت کرده اند، افزود: تقریبا 5500 زندانی آزاد شده اند و اولیا و شاکیان این افراد از مبلغی تقریبا 174 میلیارد تومان چشم پوشی کرده و رضایت خود را اعلام کرده اند. همچنین در سالجاری با کمک انساندوستانه خیران و مردم کشور 222 جشن گلریزان برگزار شده است.

منبع: شبکه مجازی آستان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها