مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اعلام کرد؛

مرگ فلرها

مدیر امور مناطق ویژه از علاقه‌مندی اروپایی‌ها برای حضور در عسلویه و قشم خبر داد و اعلام کرد: ترک‌ها برای تولید برخی برندهای خود در منطقه آزاد ماکو اعلام آمادگی کرده‌اند.
کد خبر: ۸۷۷۰۴۴
احتمال سرمایه‌گذاری اروپایی‌ها در عسلویه و قشم

به گزارش جام جم آنلاین ، جعفر آهنگران با بیان اینکه راه برون‌رفت از مشکلات رکود کشور تدبیری برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی است، گفت: سرمایه‌گذاران خارجی به سمتی می‌روند که بتوانند منافع بیشتری به دست آورند و از طرفی منافع آنها در جایی تامین می‌شود که برای آنها مزیت داشته و تسهیلات مقرراتی نیز داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مزیت‌های ایران، داشتن مخازن انرژی است، افزود: براین اساس سرمایه‌گذاران به جایی می‌روند که بتوانند از این ظرفیت و انرژی ارزان ایران استفاده کنند و در این راستا مناطق آزاد و ویژه‌ای داریم که از این مزیت برخوردارند و از طرفی به دلیل تسهیلات و مقرراتی که دارند در اولویت قرار می‌گیرند.

آهنگران در ادامه با اشاره به اینکه در این چارچوب منطقه آزاد قشم به دلیل قطب انرژی بودن و برخورداری از مخازن بزرگ گازی موقعیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری‌ خارجی محسوب می‌شود، اظهار کرد: مراجعات فراوانی به خصوص از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به این منطقه داریم. همچنین کشورهای علاقه مندی نیز برای حضور در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه وجود دارند.

این مقام مسئول در عین حال بیان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر موقعیت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاران در حوزه انرژی وجود دارد و همچنین مناطق ویژه اقتصادی صنایع فلزی و معدنی خلیج فارس در بندرعباس از دیگر گزینه‌های مناسب برای سرمایه گذاران خارجی است.

مدیر امور مناطق ویژه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی شیراز نیز گفت: این منطقه به لحاظ الکترونیک، فناوری، ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و از طرفی داشتن کاربری توریسم سلامت از جمله گزینه های مناسب سرمایه گذاران خارجی محسوب می شود.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به منطقه آزاد ماکو در شمال غربی کشور اظهار کرد: این منطقه دروازه ورود به اروپاست و برای ترکیه نیز جذابیت‌هایی دارد که با مذاکراتی که انجام شده آنها علاقه‌مند به تولید برخی برندهای خود در این منطقه هستند.

آهنگران همچنین با بیان اینکه منطقه آزاد چابهار نیز در حال تکمیل زیرساخت‌هایش است گفت: هندی‌ها برای دستیابی به کشورهای بالادست ایران علاقه‌مندند به چابهار وارد شوند و از طرفی دولت نیز اخیرا به احیای محور شرق توجه زیادی می‌کند.

به گفته وی، در حال حاضر مسیری توسط چینی‌ها در حال راه اندازی است که قرار است بندر گوادر پاکستان را از طریق کانالی در ترکمنستان و مسیر‌های بالادستی به کاشقر چین برساند که برای این موضوع کشور چین قرار است سرمایه‌گذاری 46 میلیارد دلاری انجام دهد.

منبع:ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها