حجت الاسلام سیدمجتبی مرتضوی در گفتگو با جام جم آنلاین:

اسلامی شدن دانشگاه‌ها مقدمه دستیابی به الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت است

کارشناس مسائل مذهبی و فرهنگی گفت: برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها باید از اساتید و روحانیون تحصیلکرده و آشنا به مفاهیم اسلامی استفاده کرد تا با هدایت جوانان و تولید دروس اسلامی و فقهی، مقدمات حرکت به سمت الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت فراهم شود.
کد خبر: ۸۷۶۵۰۲
اسلامی شدن دانشگاه‌ها مقدمه دستیابی به الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجتبی مرتضوی در گفتگو با جام جم آنلاین اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ عاشورایی باید از دانشگاه‌ها اقدام کرد و اساتید بر اساس تعالیم اسلامی انتخاب شوند. با اجرای این طرح، کتاب‌های درسی به مرور زمان اسلامی خواهند شد که ثمره آن تربیت فرزندان متعهد به منظور توسعه و خودکفایی کشور است.

وی ادامه داد: شهید مطهری پیشگام اسلامی کردن دانشگاه‌ها بود و به واسطه پیوند حوزه و دانشگاه اکنون شاهد پرورش جوانان متخصص و ایثارگر هستیم که پست‌های کلیدی و حساس کشور را بر عهده دارند.

مرتضوی با تاکید بر توسعه متوازن فرهنگ و اقتصاد گفت: یکی از اهداف تهاجم فرهنگی دشمن ترویج فساد و غربزدگی در جامعه است که تخریب مبانی اخلاقی جامعه را به دنبال دارد و توسعه مطلوب حاصل نمی‌شود.

وی افزود: فرهنگ‌سازی باید در سطح گسترده انجام شود و رسانه‌ها باید زمان بیشتری را به ترویج فرهنگ اسلامی اختصاص دهند، بدون تردید تبعیت از افراد مغرض و منافق موجب آسیب‌پذیری کشور می‌شود.

مرتضوی ضمن توصیف شرایط ایده‌ال فرهنگی در جامعه گفت: علیرغم هجمه سنگین در سال‌های طولانی، عقاید اسلامی مردم هنوز پابرجاست و فرهنگ عاشورایی در روح و جسم آنها نهادینه شده و عامل مصونیت از تبعات مشکلات اجتماعی و اقتصادی همین فرهنگ ارزشمند و غنی است.

حجت‌الاسلام سیدمجتبی مرتضوی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه نیاز به تبلیغ ندارد و انقلاب اسلامی نیز با الهام از قیام امام حسین(ع) و با رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید. ایثار و جهاد در راه خدا، ذخایر فرهنگی ارزشمندی ایجاد کرد که سکان‌دار آن مقام معظم رهبری است که با رهنمودهای مدبرانه‌، نقشه توسعه کشور را ترسیم می‌کنند.

رضا گلین شریف دینی- خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها