معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان غذا و دارو:

قاچاق دارو شبیه قاچاق اسلحه است

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو از توزیع داروی سقط جنین فقط در بیمارستان ها و داروخانه های منتخب و مورد تایید خبر داد.
کد خبر: ۸۷۶۲۸۶
برخورد با شبکه سیاه ناصرخسرو وظیفه سازمان غذا و دارو نیست

به گزارش جام جم آنلاین ، دکتر رسول دیناروند گفت: این دارو فقط در بیمارستان ها و داروخانه های مورد تایید توزیع می شود. چنانچه داروی سقط جنین در داروخانه های عادی توزیع شود تخلف به شمار می رود.

رئیس سازمان غذا و دارو همچنین با اشاره به برخورد با بازار قاچاق دارویی ناصرخسرو ادامه داد:برخورد با این بازار قاچاق در مسئولیت این سازمان نبوده و هیچ وظیفه ای در این قبال بر عهده سازمان غذا و دارو نیست.

وی با اشاره به داروخانه های منتخب افزود: منظور از داروخانه های منتخب آن دسته از داروخانه هایی به شمار می رود که نظارت جدی بر کار و عمکلردشان وجود دارد و حساسیت لازم را به کار می گیرند.متاسفانه این دارو به راحتی در شبکه سیاه ناصر خسرو در اختیار افراد قرار می گیرد و معمولا افرادی از این دارو استفاده می کنند که سقط جنین را به صورت غیر قانونی انجام می دهند.از این رو مسئولیت کسانی که این دارو را از بازار سیاه ناصر خسرو تهیه و مصرف می کنند به عهده خودشان است و سازمان غذا و دارو هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه ندارد.

مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو به ساماندهی کالاهایی که تاثیر مستقیم بر سلامت دارند اشاره کرد و گفت: ساماندهی این حوزه از سال 93 توسط این اداره صورت گرفته است و با توجه به اینکه تاثیر بسزا و مستقیمی بر سلامت شهروندان دارد به همین علت نیز حساسیت بیشتری باید در این حوزه به کار گرفت.از این رو شناسنامه دار کردن فعالان این حوزه نیز در دستور کار قرار گرفت و هزار و 700 واحد صنفی و عرضه کننده در سراسر کشور شناسایی شده و 800 واحد دیگر نیز در دست بررسی قرار دارد.

مهندس سید حسین صفوی افزود: یکی دیگر از اقدامات در این زمینه فراخوانی شرکت های پخش سراسری است تا کالاهای حساس به صورت ایمن توزیع و نظارت شود.همچنین برچسب اصالت در این ساماندهی در برنامه این سازمان قرار دارد و کالاهای تولید داخل و وارداتی نیز مشمول این طرح هستند.

منبع: شبکه مجازی آستان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها