رییس سازمان نظام پزشکی برای ارائه تعریف جدید در مورد ویزیت پزشکان پیشنهاداتی را عنوان کرد.
کد خبر: ۸۷۶۲۸۴
تعریف جدید سازمان نظام پزشکی برای ویزیت پزشکان

به گزارش جام جم آنلاین ،علیرضا زالی در مورد پیشنهادات نظام پزشکی برای بازنگری در ویزیت پزشکان گفت:باید سازمان های بیمه گر در حوزه ویزیت به گونه ای عمل بکنند که در این تعاریف تفاوت ویزیت پزشک متناسب با مهارت و زمان پوشانده شود.
وی با اشاره به معیوب بودن ساز و کار در سال های اخیر عنوان کرد: اولین موضوع این است که معمولا مصوبات سازمان های بیمه گر در طرف قرارداد مد نظر می گیرند و پایه ویزیت، بخش دولتی است، در صورتی که بیمار به بخش خصوصی مراجعه کرده است و طبق قاعده باید ویزیت بخش خصوصی پایه قرار بگیرد.تا زمانی که این اختلاف هست و مساله رفع نشده است، این نگرانی برای مردم و پزشکان وجود دارد.
زالی تاکید کرد:باید در اسرع وقت این تعریف اصلاح شود یعنی سازمان های بیمه گر پایه مبنای پراختی مردم را در قالب غیر فرانشیزی ویزیت قانونی در بخش خصوصی قرار دهند.

وی در خصوص پیشنهاد دوم نظام پزشکی اظهار کرد: در مناطق محروم که مردم به خاطر مشکلات بضاعتی موجود کمتر به بخش خصوصی مراجعه می کنند، باید پوشش بیمه ها گسترده تر باشد. در سال های اخیر پزشکان ویزیت را انقباضی از مردم دریافت می کردند تا قدرت پرداخت داشته باشند، در حالیکه بیمه ها باید برای ماندگاری پزشک و پرداخت کمتر پول از جیب مردم پکیج ویزیت سرپایی مناطق محروم را پوشش بیشتری دهند.
رئیس سازمان نظام پزشکی در پایان خاطر نشان کرد:در این مدل ها فشار کمتری به مردم وارد می شود.پیشنهاد ما این است که حداقل این کار به صورت پایلوت در کشور انجام شود و در واقع به سمت ارائه یک تعریف جدیدی از ویزیت حرکت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها