شاید استفان دی میستورا از این متاسف باشد که با رفت و آمدهای مکرر خود برای احیای مذاکرات ژنو 3 هنوز نتوانسته به نتیجه مطلوبی برسد . زیرا ائتلاف به رهبری « دوحه – ریاض » اسامی کسانی را به عنوان نمایندگان گروه های مخالف سوریه اعلام کرده که در آنها گروه های تروریستی نیز حضور دارند . یعنی همان کسانی که طی سالهای گذشته بارها مرتکب قتل و جنایت شده و کارهای شان درخدمت به صهیونیست ها بوده اما حالا کارشان به جایی رسیده که خود را تنها نمایندگان واقعی ملت سوریه می دانند!
کد خبر: ۸۷۵۳۸۲
تلاش برای تطهیر تروریست ها

به گزارش جام جم آنلاین، ملت سوریه از خود می پرسند : این گروه ها چه آینده ای را برای کشورشان ترسیم خواهند کرد؟ غیر از این است که یا ما را به دوران ماقبل تاریخ برمی گردانند یا دموکراسی شبیه به عربستان را درکشور ما اعمال خواهند کرد که دیدیم چند روز پیش یک جا 47 نفر از مخالفان را اعدام کردند .

کسانی که در جوار بنی‌‎سعود آرام گرفته اند یا آنهایی که در کاخ سفید گرد آمده اند جز این هدفی ندارند . برای مردم سوریه دیدگاه های گروه موسوم به « جیش الاسلام » کاملا روشن است . اما آیا به گوش حامیان این گروه نرسیده است که چگونه آنها مدارس را منهدم و دانشگاه ها و اماکن مسکونی را در دمشق و اطراف آن هدف قرار می دهند؟ در اثر این حملات تاکنون صدها نفر بیگناه ازجمله زنان و کودکان کشته شده اند . جرایم این گروه تنها به کشتن مردم محدود نمی‌شود . بلکه آنها بارها به هیات های نمایندگی و سفارت خانه های خارجی کشورهایی که با سیاست های واشنگتن همراه نیستند نیز حمله کرده اند .

ائتلاف ریاض این روزها کاملا نشان داده است چه کسانی از تروریست ها در سوریه حمایت می کنند . طبعا وقتی آنها از راه حل های دیپلماتیک صحبت می کنند روشن است که هدف شان یک شعبده بازی جدید است . آنها در ظاهر حرف از توقف خون ریزی ها و رواج دموکراسی و آزادی در سوریه می زنند اما درعوض مارهای آنها جز مرگ و نیستی و کشتار بیگناهان دستاوردی ندارند .

چند روز دیگر تا برگزاری مذاکرات ژنو باقی مانده است اما همچنان برسر تعیین اسامی کسانی که باید شرکت کنند اختلاف است . این برعهده سازمان ملل متحد و نماینده اش دی میستورا است که آنها را تعیین کند . آیا سازمان ملل بعد از چند سال که از بحران سوریه می گذرد هنوز برایش روشن نشده که تروریست ها چه کسانی هستند؟.

سازمان های حقوق بشری تاکنون دهها جرایم را از تشکل های تکفیری ثبت کرده اند . یکی از همین تشکل ها «جیش الاسلام» است . آیا آنها هم منتظر دستوری از واشنگتن هستند یا برای‌شان پنج سال گذشته کافی است؟ اگر کارها به همین منوال پیش برود مذاکرات ژنو یا هر کنفرانس دیگری هیچ دستاوردی نخواهد داشت . بخصوص اگر طبق دیدگاه آمریکا بخواهد پیش برود امور از پیچیدگی بیشتری برخوردار خواهد شد. هدف آمریکا این است که گروه های تروریستی را به عنوان یک طرف مذاکرات معرفی کرده و آنها را تحت عنوان «مخالفان میانه‌رو» تطهیر کند . شاید یک روزی بخواهد داعش را هم به میز مذاکرات فراخواند! اما این ها چیزی است که ملت و رهبری سوریه هرگز آنها را نخواهند پذیرفت .

در تحولات جاری اعم از تحولات منطقه ای و بین المللی ما هنوز هیچ تغییری واقعی در مواضع دولت های شرکت کننده در جنگ سوریه مشاهده نمی کنیم . طبعا میدان جنگ باز هم تا جایی که این ها را قانع به مبارزه با تروریسم کند استمرار خواهد داشت . با این حال دولت سوریه از هیچ فرصتی برای کاستن از حجم خسارت ها به کشور فروگذار نمی کند و با حضور در مذاکرات موافقت می کند تا برای حل بحران سوریه راهگشا باشد .

منبع : البعث چاپ سوریه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها