در سه دهه گذشته از انقلاب اسلامی، در آستانه برگزاری انتخابات سرنوشت‌ساز خبرگان، برخی دست‌های پشت‌پرده تلاش می‌کنند با طرح شبهاتی در زمینه احراز صلاحیت نامزدهای خبرگان، مسیر انتخابات را از ریل وحدت خارج و منازعات و رقابت‌های منفی سیاسی را در این انتخابات وارد کنند.
کد خبر: ۸۷۳۹۳۰
تحقق مردم‌سالاری دینی با نظارت شورای نگهبان

محمدتقی رهبر:

نظام اجازه رشد تهدیدات انتخاباتی را نمی‌دهد

در همین رابطه امام جمعه موقت اصفهان گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران از پشتوانه قوی مردم‌سالاری برخوردار است که اجازه رشد تهدیدات در انتخابات مهم کشور را نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با جام‌جم، وجود ولایت فقیه در راس نظام اسلامی را پشتوانه محکمی برای مباحث سیاسی دانست و افزود: ما هیچ تهدیدی برای نظام احساس نمی‌کنیم، چون در کشور قانون و ولایت فقیه داریم و تا زمانی که قوانین اجرا می‌شود، همه متعهدانه پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به این که شورای نگهبان وخبرگان رهبری براساس قانون وظایف خود را در هر انتخاباتی انجام می‌دهند و اجازه نفوذ بیگانگان را نمی‌دهند، تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های کشور، وجود احزاب و گروه‌های درون نظام است که در تعامل با یکدیگر گفت‌وگو دارند و همین امر منجربه نشاط سیاسی کشور می‌شود.

وی افزود: همه بدانند چندصدایی و اختلاف دیدگاه‌ها در کشور نمی‌تواند مبنا و تهدیدی برای نظام اسلامی باشد.

رهبر با تاکید بر نقش شورای نگهبان در انتخابات مجلس خبرگان گفت: شورای نگهبان براساس قانون وظایف خود برای انتخابات خبرگان را انجام خواهد داد و اقدامات قانونی را که مشخص شده، بدون اعمال نظر شخصی اجرا خواهد کرد.

وی با بیان این که بسیاری از جوسازی‌ها در آستانه ثبت‌نام انتخابات خیالی است، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان با تعهد دینی و انقلابی، قطعا اجازه جوسازی و تحریک احساسات را که با فضای کشور مناسبت نداشته نخواهد داد.

آیت‌الله کعبی:

روند احراز صلاحیت خبرگان، فارغ از ملاحظات سیاسی است

اهمیت و جایگاه مجلس خبرگان رهبری بر کسی پوشیده نیست و بر همین اساس احراز صلاحیت نامزدهای حاضر در این انتخابات نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

در رابطه با جایگاه مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله عباس کعبی به جام‌جم گفت: مجلس خبرگان نقطه پیوند مردم، نظام اسلامی و نماد مردم‌سالاری اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری از استان خوزستان افزود: مجلس خبرگان رهبری محل تجمع مجتهدان منتخب مردم، با نفوذ کلمه از استان‌های مختلف است که با اشراف بر اوضاع داخلی و بین‌المللی تلاش می‌کنند حفاظت از نظام اسلامی را در اولویت قرار دهند.

آیت‌الله عباس کعبی با تاکید بر این که مجلس خبرگان مجلس ولایت فقیه است، یادآور شد: ولی‌فقیه شخص اول اسلام و مسلمین در زمان غیبت، و شخص اول نظام جمهوری اسلامی ایران است که بر پایه حکمت، مصلحت، عزت، جامعه و نظام اسلامی را هدایت می‌کند.

وی افزود: مجلس خبرگان متعلق به ولایت فقیه بوده که مسئولیت سنگین تعیین رهبری را به‌عهده دارد و طبیعی است کسانی باید در این مجلس جای بگیرند که صلاحیت علمی، اخلاقی و سیاسی بالایی داشته باشند.

آیت‌الله عباس کعبی گفت: البته مجلس خبرگان طبق اصل 108 قانون اساسی وظیفه احراز صلاحیت نامزد‌های انتخاباتی را به فقهای شورای نگهبان سپرده وطبق این اصل احراز صلاحیت و نظارت بر انتخابات، براساس اصل 99 قانون اساسی با نهاد شورای نگهبان است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: شورای نگهبان نهادی فقهی و حقوقی در نظام اسلامی است که فارغ از مباحث سیاسی، صلاحیت افراد را بررسی می‌کند تا هرگونه نفوذ و تهدیدی از بین برود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها