دزدان دامداری‌های شرق استان گلستان پس از دستگیری، جزئیات سرقت‌های شبانه خود را فاش کردند.
کد خبر: ۸۷۳۰۴۲
صبح‌ها رفیق قافله و شب‌ها شریک دزد

به گزارش جام‌جم ، روزهای پایانی هفته گذشته ماموران کلانتری 12شهرستان گنبدکاووس هنگام گشتزنی در یکی از محله‌های شهر به یک دستگاه خودروی پراید با سه سرنشین ظنین شدند. ماموران زمانی که این خودرو را زیرنظر گرفتند، متوجه شدند آنها قصد سرقت از وسایل داخل خودروهای پارک شده در خیابان را دارند. ماموران برای دستگیری آنها وارد عمل شدند که سارقان متوجه حضور پلیس شده و بسرعت از محل گریختند.

با فرار متهمان، ماموران به تعقیب خودروی پراید پرداختند و ساعاتی بعد و در تعقیب و گریز توانستند خودروی مورد نظر را متوقف و هر سه سرنشین آن را بازداشت کنند.

متهمان برای تحقیقات به کلانتری منتقل شدند که اظهارات ضد و نقیضی بیان کردند تا این که در ادامه تحقیقات و با بررسی سوابق کیفری متهمان مشخص شد یکی از آنها به نام وحید از دزدان حرفه‌ای است.

با مشخص شدن این موضوع، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد. متهمان به‌طور جداگانه بازجویی شدند و دو همدست وحید اعتراف کردند که با او در سرقت از وسایل داخل خودروهای پارک شده و سرقت از دامداری شهرهای شرق استان گلستان مشارکت داشته و احشام سرقت شده را به دو مرد که صاحب یک دامداری مخروبه هستند، فروخته‌اند.

با اعتراف این دو متهم، وحید نیز در اظهاراتش گفت:من و همدستانم علاوه برسرقت وسایل داخل خودروها، به دامداری‌ها در شهرهای شرق استان گلستان هم شبانه دستبرد می‌زدیم. شیوه‌مان نیز به این صورت بود که من ابتدا به‌عنوان خریدار به محل دامداری‌ها می‌رفتم و بعد از آن با اطلاعاتی که ازاین محل‌ها و تعداد نگهبان‌ها به دست می‌آوردم، نیمه‌های شب با کمک دو همدستم به دامداری‌ها شبیخون می‌زدیم و با حمله به این مکان‌ها، نگهبانان را زخمی کرده و با طناب دست و پاهایشان را می‌بستیم. بعد احشام سرقتی را داخل وانت‌هایی گذاشته و با خود می‌بردیم. روزهای بعد احشام را با انتقال به دامداری متروکه درشرق استان گلستان به کمک دو دامدار می‌فروختیم.

با اعتراف این متهم و دو همدستش به 27 فقره سرقت احشام از دامداری‌ها و چهار فقره سرقت لوازم داخل خودرو، آنها روانه زندان شدند. در ادامه تحقیقات دو دامدار نیز که در فروختن احشام سرقتی با اعضای این باند همدست بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها