مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه امروز مشکلات معیشتی جوانان مانند هزینه بالای زندگی، نیاز به مسکن و تحصیلات سبب شده تا سن ازدواج افزایش یابد گفت: حل مشکلات به صورت ریشه‌ای باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
کد خبر: ۸۷۲۷۹۲
هزینه بالای زندگی سن ازدواج را افزایش داده است

به گزارش جام جم آنلاین، آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با مدیران ثبت احوال استان قم با اشاره به اینکه بصیرت یکی از موضوعات مهم و مورد تاکید در اسلام است اظهارداشت: شناخت علل و عوامل جریانهایی که به وقوع می‌پیوندد نشانه رشد فرهنگی است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه نظام اسلامی نظامی است که براساس علل رخ می‌دهد افزود: مسلمان بصیر کسی است که در شناخت این عوامل دقیق باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه مسلمان واقعی کسی است که دارای بصیرت باشد تا از باطن امور مسائل را دریافت کند خاطر نشان کرد: در قرن‌های گذشته مسلمانان توجه به این آیات نداشته‌اند و به ظاهر امر توجه می‌کردند.

وی گفت: در جریان کربلا و عاشورا که هر سال برگزار می‌شود قبلا همه فقط سینه زنی و عزاداری را می‌دیدند و از مظلومیت‌های امام حسین (ع) سخن می‌گفتند اما باید دید چرا کربلا به وجود آمد و علل و عوامل آنچه بوده است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه باید علت حرکت امام از مکه به کربلا برای مردم سوال می‌شد که چرا این واقعه رخ داده است افزود: این‌ها دارای ریشه و باطن بوده است که باید به آن‌ها پرداخته می‌شد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه باید کار ریشه‌ای در زمینه بصیرت بخشی داشته باشیم خاطر نشان کرد: باید دید می‌توان کناری نشست یا باید در جبهه مقابل ایستاد و به مبارزه با افکار دشمنان پرداخت. باید بینا و هوشیار بود و علل و عوامل را به دست آورد و بر این اساس عبرت آموزی کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه رشد سیاسی و فرهنگی سبب می‌شود استکبار نتواند بر ما مسلط شود گفت: خداوند نعمتهای زیادی آفریده است که باید از آن‌ها صحیح استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه کارکنان در اداره ثبت احوال دارای بینش و فهم زیاد هستند افزود: در کشور ما چند موضوع است که نیاز به توجه دارد یکی از آن‌ها کاهش میزان زاد و ولد در کشور است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه این موضوع باید ریشه‌ای حل شود تصریح کرد: سابقا ازدواج‌ها در سنین پایین‌تر انجام می‌شد، اما امروز سن ازدواج بالا رفته است. جوانان بچه را در زندگی مزاحم می‌دانند، باید برای این موضوع فکری شود.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه بالارفتن سن ازدواج سبب فساد در دختران و پسران می‌شود افزود: در هر سن تقاضایی وجود دارد که بعد از آن خاموش می‌شود به همین دلیل باید وضعیت کنونی به صورت ریشه‌ای حل شود.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه امروز مشکلات معیشتی جوانان مانند هزینه بالای زندگی، نیاز به مسکن و تحصیلات سبب شده تا سن ازدواج افزایش یابد عنوان کرد: این جریان‌ها نیاز به تصمیم کلی و عزم جدی با قصد اصلاح و از بین بردن مفاسد دارد که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نیازمند تشکیلاتی هستیم که این درد‌ها را درک کند و برای حل این مشکلات تلاش شود خاطر نشان کرد: شناخت زمان از مسائل مهم است، در دوره ما انقلاب اسلامی به وقوع پیوست، هر عاقلی باید زمان و حوادث را بشناسد، ارزیابی و ریشه یابی کند تا به بصیرت برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها