کنگره آمریکا با نزدیک شدن به روز اجرای توافق هسته ای و لغو تحریم های ایران، در اقدام خصمانه دیگری طرح محدودیت اختیارات رئیس جمهور این کشور برای رفع تحریم‌های ایران را به تصویب رساند.
کد خبر: ۸۷۲۶۰۹
اختیارات اوباما در لغو تحریم‌‎ها محدود شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از واشنگتن اگزمینر، کنگره آمریکا امروز طرحی را به تصویب رساند که بر اساس آن اختیارات «باراک اوباما» رئیس جمهور این کشور را برای رفع تحریم‌های اعمالی علیه ایران محدود خواهد کرد.

بر اساس مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا، لغو بخش قابل توجهی از تحریم ها علیه ایران منوط به اخذ مجوز از کنگره خواهد بود.

این طرح با ۱۹۱ رأی مثبت در برابر ۱۰۶ رأی منفی در مجلس نمایندگان به تصویب رسید.

همچنین تعداد ۱۳۷ نماینده در فرایند رأی گیری شرکت نکردند.

این مصوبه به این معنی است که با فرا رسیدن روز اجرای توافق هسته ای میان کشورهای ۱+۵ و ایران موسوم به «برجام» و لزوم لغو تحریم های ایران، دیگر اوباما قادر نخواهد بود تمامی تحریم های ضد ایرانی را لغو کند.

این طرح با عنوان «قانون شفافیت کمک مالی ایران به تروریسم» توسط استیو راسل، نماینده جمهوری‌خواه کنگره، معرفی شده و هفته گذشته در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان تصویب شد.

این قانون به رئیس‌جمهور اجازه نخواهد داد که افراد و نهادهای ایرانی را از لیست اداره کنترل دارایی خارجی وزارت خزانه‌داری خارج کند مگر اینکه دولت بتواند گواهی دهد این نهاد یا فرد پشتیبان مالی تروریسم و ناقض حقوق بشر نبوده و یا در اشاعه تسلحات کشتار جمعی دست نداشته است.

کاخ سفید روز دو شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت با این طرح قویا مخالف است زیرا این قانون در صورت تصویب می‌تواند به فروپاشی برجام منجر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها