در پی توقیف 2 شناور رزمی آمریکایی در آبهای ایران و دستگیری سرنشینان آن توسط واحدهای شناوری رزمی سپاه، مسؤولان آمریکایی تأکید دارند که این نیروها به دلیل مشکل فنی به اشتباه وارد آبهای ایران شدند.
کد خبر: ۸۷۲۴۰۰
واکنش آمریکا به توقیف 2 شناور خود در ایران

به گزارش جام جم آنلاین، "جان کری" وزیر امورخارجه آمریکا روز چهارنشبه به شبکه "سی ان ان" گفت که پیش بینی می کند 10 دریانورد آمریکایی به زودی آزاد می شوند.

کری تأکید کرد که در تماس با "محمد جواد ظریف" وزیرخارجه کشورمان، گفته است که این نیروها با مشکل فنی مواجه شده و به اشتباه وارد آبهای ایران شدند.

سی ان ان به نقل از یک مسؤول دولت آمریکا بدون اشاره به نام او خاطرنشان کرد که هیچ نشانه ای وجود ندارد که نشان دهد ایران اقدامی خصمانه انجام داده است، و مسؤولان ارشد آمریکایی تأکید کرده اند که این نیروها به زودی آزاد می شوند.

"جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفید هم اظهار داشت: ما با ایرانی ها در تماس بوده ایم و آنان به ما تأکید کرده اند که دریانوردان ما در امان هستند و به زودی به آنها اجازه داده می شود که سفر خود را از سربگیرند.

از سوی دیگر، یک مسؤول ارشد در وزارت دفاع آمریکا نیز گفت که این دو شناور هیچ درخواست کمکی نداشته‌اند درحالیکه یک مسؤول دیگر در پنتاگون گفت که این دو شناور برای سوخت گیری نزدیک جزیره ایرانی رفته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها