آیت الله کعبی با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری نقطه پیوند نظام و ولایت و تضمین کننده مشروعیت و مقبولیت نظام است گفت: دشمن به‌دنبال کادرسازی و دو قطبی کردن مجلس خبرگان رهبری است.
کد خبر: ۸۷۱۴۴۹
دشمن در حال کادر سازی برای خبرگان است

به گزارش جام جم آنلاین، آیت الله عباس کعبی در جمع تعدادی از طلاب حوزه‌علمیه اظهارداشت: اخیرا رهبر انقلاب دومطلب مهم را خطاب به علما وروحانیون فرمودند که باید سرلوحه فعالیت‌های ما قرارگیرد.

وی افزود: ایشان در هفته وحدت و همچنین در همایش سراسری ائمه جمعه فرمودند من از سیاستمداران جهان اسلام ناامیدم و مخاطب من علما و روشنفکران راستین هستند که وظیفه تحقق تمدن نوین اسلامی در این برهه به عهده آنان است .

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم یکی از ویژگی‌های تحلیل‌های رهبر انقلاب را تحلیل های مبتنی بر شناخت جامع اسلام عنوان کرد و گفت: ویژگی تحلیل ایشان انطباق آن بر وضعیت فعلی و ارائه رهنمود برای جریان سازی و حرکت به سوی تکالیف واقعی‌است و این یک وظیفه بر دوش مااست و باید محقق شود.

وی تاکید کرد: شرایط داخلی و خارجی به مرحله‌ای رسیده که می‌شود تمدن نوین اسلامی محقق شود و این مرحله متوسط است .

آیت الله کعبی با اشاره به برنامه‌های آمریکا برای جامعه اسلامی ایران نیز گفت: مطلب دومی که رهبری عزیز در همایش ائمه جمعه فرمودند این بود که آمریکا خواهان تغییر در انقلاب است آنها تغییر به سمت سکولاریزه کردن را می‌خواهند و ما اسلامی شدن را؛ ما نیز باید برای این تحول تلاش کنیم؛ مقام معظم رهبری حتی واژه جنگ تحمیلی را برای این موضوع به کار بردند یعنی همانگونه که ما هشت سال جنگ تحمیلی سخت داشتیم الان هم جنگ تحمیلی علیه ایمان و تقوا و باورهاست و این جنگ فرمانده، افسر و دیده‌بان می‌خواهد.

الزامات تمدن نوین اسلامی

وی الزامات تمدن نوین اسلامی را پیشرفت علمی، تعمیق ایمان و معرفت دینی و ساخت اخلاقی جامعه بیان کرد و گفت مولفه‌هایی مانند کار و تلاش، مسئولیت‌پذیری اجتماعی و وحدت و برادری و تعاون به‌ویژه میان روحانیت بیدار و دانشجویان متعهد از الزامات مطالبه مقام معظم رهبری است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: میدان امروز میدان جهاد است و این آیات و اظهار و غلبه دین باید در همه ابعاد علمی و فنی وایمانی و حکمت و منطق و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی باشد.

وی با اشاره به تبعات وجود علم بدون دین تصریح کرد: تمدن غربی به بن بست رسیده است چون علم منهای ایمان توحش آفرین است؛کما اینکه تمدن ایمان منهای علم عقب ماندگی‌است ما می‌توانیم به سمت حاکمیت دین حرکت کنیم .

آیت الله کعبی با اشراه به ضرورت حرکت جامعه اسلامی در جهت تولید قدرت گفت: حرکت امام خمینی(ره) بخشی از آن حرکت در مسیر تولید قدرت براساس نهاد ولایت فقیه است.

وی گفت: انقلاب باید حفظ شود و حفط انقلاب از پیروزی آن نیز واجب تر است ما در عصر پیروزی اسلام در عصر غیبتیم و توطئه‌ها برای شکست این پیروزی‌است .

استاد دروس خارج فقه حوزه علمیه گفت: حضرت آقا فرمودند که هر قدر حوزه قم بالنده باشد سبب عزت جمهوری اسلامی است همانطور که قرآن کریم می‌فرماید یا ایها الذین امنو کونوا انصارالله البته کفار قطعا شکست می‌خورند .

مجلس خبرگان عرصه مهم حفظ انقلاب و نظام

وی با اشاره به اهمیت مجلس خبرگان رهبری گفت: اسم این مجلس، خبرگان رهبری‌است و پارلمان نیست و کارکرد آن را ندارد؛ اولا مجلس است چون نمایندگان منتخب است اما این لفظ خبرگان یعنی کارشناسان برتر فقهی وحقوقی وسیاسی نظام در عرصه تشخیص و تعیین و اعلام رهبری است .

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تفاوت‌های مجلس خبرگان با پارلمان‌ها و مجالس غربی گفت: اولا این مجلس بر مبنای ولایت و امامت نیابتی در عصر غیبت است اما آنها براساس سکولاریزم هستند و شرط عضویت در اینجا اجتهاد است.

وی افزود: وظیفه مجلس خبرگان اظهار نظر کارشناسی است و حق اعمال سلیقه ندارند اما خبره کارشناس دین است.

مجلس خبرگان تضمین کننده مشروعیت و مقبولیت نظام

آیت الله کعبی گفت: مجلس خبرگان متشکل از علمای ملت با معنویت است و این مجلس نقطه پیوند نظام و ولایت است و تضمین کننده مشروعیت و مقبولیت نظام است.

وی افزود: امروز دشمن به نقش ولایت فقیه در پیشبرد اسلام پی برده و برای جایگاه مهم این مجلس برنامه‌هایی دارد؛ برای این که خبرگان اولا این جایگاه خاص را از دست بدهد و محل کادرسازی برای عده‌ای بشود ثانیا برای به قدرت رسیدن عده‌ای خاص.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به توطئه‌های دشمنان در این برهه زمانی نیز گفت: دو قطبی کردن و کادرسازی درون مجلس خبرگان برای آینده را در نظر دارند برخی از این دیدارها هم با مرجعیت برگزار می‌شود و کسانی که حتی به مرجعیت توهین می‌کنند برای تضعیف ولایت فقیه مرجعیت را می‌خواهند برجسته کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها