1 شاعر محترمی فرموده است: «دردم از یار است و درمان نیز هم»؛ با این استدلال وقتی برای دارو و درمان به پزشک مراجعه می‌کنیم؛ حق داریم یقه او را سفت بچسبیم که: «ببین برادر من!... خودت این درد رو به جونم انداختی، خودتم درمانش کن!»... اشاره می‌کنند که حالم خوب نیست. با اجازه می‌رم دکتر!
کد خبر: ۸۷۰۶۵۲
یادداشت‌های پرکنده و پراکنده!

2

سعدی می‌گوید: «ای که دستت می‌رسد، کاری بکن» و شهرداری تهران برای این‌که کاری بکند، چندی پیش پول داده بود روی بیلبوردهای سطح شهر بنویسند: «ای که دستت می‌رسد، دستی بگیر»!... این دستکاری را کرده بود بلکه مردم دعوت شوند دست هم را بگیرند. غافل که دستی گرفتن در فرهنگ عامیانه ما یک معنای کاربردی دیگری هم دارد. از هم پول دستی بگیرید!

3

می‌گویند ایرانی‌ها زیاد نمک می‌خورند؛ یعنی شورش را در آوردند. از خودم در نیاوردم. متخصصان تغذیه که نمک‌شناس هستند، اعلام کردند. گفتند که 85 درصد بیشتر از استانداردهای جهانی نمک می‌خوریم. انگار که از ضررهای نمک خبر نداریم. خدا نکند آدم‌های نمک‌نشناس زیاد شوند. چو بشنوی سخنی بانمک، مگو که خطاست/ نمک‌شناس نئی جان من، خطا اینجاست!

4

همه توقع افزایش ظرفیت قطارهای مترو را دارند. اما هیچ‌کس این وسط به فکر بالا بردن ظرفیت بعضی از مسافران داخل مترو نیست؟ بعضی‌ها که می‌بینند پیرمردی با عصا یا زنی با کودک بغلش وارد قطار شدند؛ اما چنان خودشان را روی صندلی به خواب می‌زنند که اصحاب‌کهف هم بعید است این شکلی خوابیده باشند. به زبان حال می‌گویند: خواب اصحاب کهف، چرت من است!

5

مدیر رادیو ایران حرف قشنگی زده. گفته که: «درهای رادیو به روی هنرمندان باز است». پس دیگر کسی نزند زیر آوازهای مسأله‌دار که کلید گم گشته و در وا نمی‌شه!... با این حال، به نظرم از این قشنگ‌تر، حرف بنده است. این که، مشکل هنرمندان فقط باز بودن در رادیو نیست؛ باز بودن در خزانه و شل شدن سرکیسه هم هست. مشکل در، در اولویت بعدی است. در ار بندی، سر از روزن برآرد!

6

چندی پیش که در روز خبرنگار، در تالار وحدت با آقای ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان عکس سلفی انداختم و عکسش خبری شد؛ قبلش به ایشان گفتم لطفا یک عکس «خویش‌انداز» هم با هم بندازیم. ایشان خنده‌اش گرفت از این واژه خویش‌انداز. اما الان که شنیده شده فرهنگستان زبان و ادب فارسی، به جای سلفی، عبارت «خودعکس» را پیشنهاد کرده؛ آیا باز هم جناب ظریف می‌خندند؟...

7

بحران آب شوخی نیست. پس با آن شوخی نمی‌کنم. معاون وزیر بهداشت گفته اگر مردم در جریان تلاش‌هایی که برای تأمین آب سالم انجام می‌شود، قرار بگیرند؛ به‌طور حتم در مصرف آب صرفه‌جویی بیشتری خواهند کرد. بنده هم شدیداللحن موافقم؛ چون در آن صورت دیگر کسی آب خوش از گلویش پایین نمی‌رود. مگر به ضرب نوشابه!

8

رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان حرف خوبی زده، گفته: «ما قوانین خوبی برای حمایت از حقوق مصرف‌کننده داریم، فقط باید اجرایی شود.» اولا که خسته نباشید. در ثانی، همیشه باید نیمه پر لیوان را دید. باز دم مدیران گرم که تا 50 درصد قضیه پیش رفتیم. اگر نمی‌دانستیم که قوانین خوبی برای حمایت از مصرف‌کننده داریم؛ آن‌وقت چی؟!... آن کس که بداند و نداند که بداند. .... بگذریم!

رضا رفیع

جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها