فرمانده نیروی انتظامی:

تعرض به سفارت عربستان مشکوک است

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به وقایع رخ داده در مقابل سفارت کنسولگری عربستان در تهران و مشهد گفت که به تعرض به سفارت عربستان مشکوک است و درهر حال نیروی انتظامی پیگیر جدی این موضوع است.
کد خبر: ۸۷۰۳۰۵
تعرض به سفارت عربستان مشکوک است

به گزارش جام جم آنلاین، سردار حسین اشتری در آیین رونمایی سامانه الکترونیکی اجرای ماده 49 آیین‌دادرسی کیفری که صبح امروز در سالن غدیر دانشگاه علوم انتظامی برگزار شد، به حوادث رخ داده مقابل سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی پیگیر جدی این موضوع است و ما اقدامات خود را آغاز کرده‌ایم و تا انتها نیز پیش خواهیم رفت.

وی با بیان اینکه ناجا این موضوع را در دو سطح داخلی و خارجی به جد پیگیری می‌کند، گفت: اما من فکر می‌کنم این جریان مشکوک است. تجمع طبیعی است اما تعرض یک موضوع مشکوک است و به هیچ عنوان فرد انقلابی و دوستدار نظام کشور به خودش اجازه نمی‌دهد تعرضی به این شکل داشته باشید.

فرمانده ناجا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته نظرشان را صریحا در این باره اعلام کرده‌اند و من فکر نمی‌کنم کسی که می‌گوید دوستدار نظام است، به خودش چنین اجازه‌ای بدهد، اگرچه نیتش هم نیت سویی نباشد.

وی با بیان اینکه ناجا از ابعاد مختلف موضوع را بررسی می‌کند، تصریح کرد: چه کسانی که در داخل صحنه بودند را با یکسری امکانات بررسی می‌کنیم و چه اقداماتی که لازم بوده به موقع انجام شود، اما انجام نشده قابل بررسی است.

مساله اصلی، جنایت آل سعود است

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه تمام این موضوعات فرعی است، اظهار کرد: هرچند باید با این وقایع برخورد شود اما مساله اصلی جنایت آل سعود است. جنایتی که آل سعود در فرودگاه انجام داد، جنایتی که در حادثه منا پیش آمد، جنایتی که علیه مردم مظلوم یمن انجام شده و جنایت اخیرشان در به شهادت رساندن آیت‌الله شیخ نمر از جمله این موارد است.

اشتری در بخش دیگری از سخنانش از اقدام کشورهای مدعی حقوق بشر نیز انتقاد کرد و افزود: اینها آنچه که گفته شد کمترین جنایتی است که آنها انجام دادند اما کشورهایی که مدعی حقوق بشر و حتی حقوق حیوانات هم هستند، چطور به خودشان اجازه می‌دهند در برابر چنین جنایاتی سکوت کنند.

وی تصریح کرد: حالا این اتفاق افتاده است (ماجرا ی حمله به سفارت) و باید ابعاد آن بررسی شود اما نباید حواسمان پرت شده و جنایت اصلی را فراموش کنیم.

فرمانده ناجا تاکید کرد: ناجا با قاطعیت تمام با هرگونه قانون شکنی و هرگونه حرکت خلاف قانون با هر شخص و گروهی که این کار را انجام دهد برخورد می‌کند.

اشتری در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: در آستانه برگزاری دو انتخابات مهم هستیم و کشور باید در امنیت و آرامش باشد که بحمدالله کشور ما از امن‌ترین کشورهای منطقه و حتی خارج از منطقه است و به دلیل هوشیاری و هدایت مقام معظم رهبری در بهترین وضعیت امنیتی هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها