آبشار مارگون یکی از مرتفع‌ترین و زیباترین آبشارهای کشور در شهرستان سپیدان استان فارس این روزها یخ زده و قندیل‌های یخی فضایی دیدنی ایجاد کرده‌ است.
کد خبر: ۸۷۰۲۷۲
آبشار زیبای مارگون در استان فارس یخ زد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، استان فارس استانی چهارفصل است این روزها شمال استان آب و هوایی سرد دارد و دمای آن به زیر صفر می‌رسد اما در جنوب استان هوای بسیار معتدل است.

وجود آب و هوای متنوع در استان فارس سبب شده نقاط دیدنی این استان پهناور در فصول مختلف سال پذیرای گردشگران باشد.

شهرستان سپیدان یکی از شهرهای خوش و آب و هوای استان فارس است که در فصل زمستان سفیدپوش شده و مناظری زیبایی به وجود می‌آورد.

این روزها پیست اسکی این شهرستان و آبشارهای قندیل بسته آن از جمله آبشار مارگون فضایی زیبا به وجود آورده و قندیل‌های یخ بسته نیز مناظر دیدنی در دل طبیعت به وجود آورده است.

یکی از مناطق دیدنی و جذاب که در 130 کیلومتری شیراز واقع شده آبشار مارگون است، آبشاری که در روستای مارگون و در دره‌های غرب شهرستان سپیدان واقع شده و این روستا را به یک روستای نمونه گردشگری تبدیل کرده و در کوه‌های آن بهشت ساخته است.

ارتفاع این آبشار به 70 متر و عرض آن به 100 متر می‌رسد. این آبشار یکی از بزرگ‌ترین و با شکوه‌ترین آبشارهای ایران است که از نظر زیبائی، بزرگی و حجم آب خروجی با آبشارهای دیگر ایران رقابت می‌کند.

مناطق اطراف آن به دلیل کوهستانی بودن و داشتن ارتفاعی بالای 2200 متر آب و هوائی سرد دارد و این روزهای زمستان در این آبشار قندیل‌هائی از یخ تشکیل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها