«صبح بخیر ایران» یکی از برنامه‌های پرمخاطب تلویزیون است که در مدت 21 سالی که از شروع پخش آن می‌گذرد، بینندگانی از هر قشر و سن و سال را با خود همراه کرده است.
کد خبر: ۸۷۰۲۴۹
سلامی دوباره به «صبح بخیر ایران»

این برنامه قدیمی صبحگاهی محصول گروه اجتماعی شبکه یک سیماست و هرروز از ساعت 6 و 40 دقیقه صبح به مدت 120دقیقه مهمان خانه‌ها می‌شود. سری جدید برنامه صبح بخیر ایران پس از یک وقفه شش ماهه و با اعمال تغییر و تحولاتی از دوشنبه 14 دی‌ماه به تهیه‌کنندگی احسان نیلی آغاز شده است. اجرای سری جدید این برنامه‌ها را هم مجریان جوان و پرانرژی‌ای همچون روح‌الله کمانی، هومن ستوده و علیرضا آرام به عهده دارند. آن‌طور که تهیه‌کننده و مجریان صبح بخیر ایران می‌گویند، این برنامه قرار است در سری جدید، ساختار جذاب و سرگرم‌کننده‌ای داشته باشد و در عین حال، حس امید به زندگی را در دل بینندگان خود احیا و مضاعف کند.

پیش به سوی امید و نشاط

صبحانه، روستاگرد، اینجا کجاست، گزارش‌های خبری و گپ و گفت بخش‌هایی از فصل جدید برنامه «صبح‌بخیر ایران» است.

احسان نیلی که تهیه‌کنندگی فصل جدید این برنامه را به عهده دارد، مهم‌ترین هدف سازندگان آن را ایجاد امید و نشاط دانست و تاکید کرد: شاید در قسمت‌های اول نتوانیم شور و نشاط مد نظرمان را در برنامه ایجاد کنیم اما به زودی ضرباهنگ برنامه افزایش می‌یابد و اتفاق خوبی در جهت ایجاد امید و نشاط در صبح بخیر ایران می‌افتد.

نیلی که پیش از این تهیه‌کنندگی سریال «برابر اصل» را در شبکه یک به عهده داشته است، درباره بخش‌های مختلف این برنامه گفت: بخش صبحانه که علیرضا آرا اجرا می‌کند و هر روز یکی از چهره‌های مطرح دنیای فرهنگ و هنر و ورزش را به صرف صبحانه مهمان می‌کند، فرصتی است برای طرح مسائل روز جامعه؛ مشکلاتی مانند فضای مجازی که اثرات آن را برخانواده‌ها می‌بینیم؛ ضمن این که این بخش بهانه‌ای است برای تاکید بر ضرورت صبحانه خوردن که امروزه در شهرهای بزرگ تقریبا فراموش شده است.

این تهیه‌کننده درباره بخش «روستاگرد» و «اینجا کجاست» توضیح داد: دربخش روستا‌گرد، تصاویر مستند از مناطق مختلف کشور را به نمایش می‌گذاریم و به سراغ زیبایی‌های طبیعی، فرهنگ و آداب و رسوم روستاهای کشور می‌رویم. «اینجا کجاست» با اجرای هومن ستوده، یک بخش سرگرم‌کننده درباره مناطق مختلف کشور است.

اقبال واحدی به‌عنوان اولین و ماندگارترین مجری برنامه «صبح بخیر‌ایران» با گروه تولیدکننده فصل جدید این برنامه همکاری دارد و به گفته نیلی، ضمن این که اجرای بخشی از برنامه را به عهده دارد و سفرهای ایرانگردی را به نمایش می‌گذارد، به لحاظ فکری هم در محتوا و ساختار برنامه سهم مهمی دارد و تجربیاتش را در اختیار گروه سازنده قرار می‌دهد.

برای همه مردم ایران

بر اساس توضیحات این تهیه‌کننده، تقریبا 30 درصد از این برنامه تولیدی است و بخش‌های زنده آن به گفت‌وگو اختصاص دارد که از آن جمله می‌توان به گفت‌وگو با کارشناسان اشاره کرد. نیلی در این باره توضیح داد: هر روز بخش‌های کارشناسی با موضوعات مربوط به خانواده، روان‌شناسی، نشاط، ورزش، طب سنتی، مسائل فرهنگی و محیط زیست به مخاطبان ارائه می‌شود.

سرویس ادارات هم یکی از بخش‌های سری جدید «صبح بخیر ایران» است که همین روزها شاهد پخش آن خواهیم بود. نیلی درباره این بخش از برنامه گفت: در این بخش با یکی از سرویس‌ها همراه می‌شویم و با کارمندان سرویس درباره شغل‌شان صحبت می‌کنیم. همچنین بخشی به منظور ایجاد زنگ تفریح در برنامه تدارک دیده شده که به گفت‌وگو با دانش‌آموزان اختصاص دارد.

این تهیه‌کننده تاکید کرد: این برنامه برای همه مردم ایران ساخته شده و کوشیده‌ایم برنامه‌ای ارائه کنیم که برای هر کسی در هر سنی دیدنی و مفید باشد. به همین دلیل است که از روح‌الله کمانی جوان و محمد اقبالی با تجربه در کنار هم استفاده کرده‌ و دغدغه افراد مختلف با هرسن و سالی را مدنظر داشته‌ایم. مجریان بخش‌های مختلف برنامه «صبح بخیر ایران» از جمله روح‌الله کمانی، اقبال واحدی و هومن ستوده، سابقه اجرا در این برنامه را دارند و این انتخاب‌ها به منظور استفاده از تجربیات آنها صورت گرفته است.

شعار نمی‌دهیم

روح‌الله کمانی یکی از مجریان سری جدید صبح بخیر ایران است که چند بخش اصلی این برنامه را اجرا می‌کند. این مجری جوان قبلا در سال‌های 86 و 87 هم با صبح‌بخیر ایران همکاری داشته است.

کمانی درباره چگونگی همکاری‌اش با صبح بخیر ایران گفت: به واسطه دوستی‌ام با رحمان صالحی، کارگردان این برنامه به کار دعوت شدم. او علت دعوتم به برنامه را روحیه بشاش و اجراهای گذشته‌ام ذکر کرد. حضور در سری جدید برنامه برایم تجربه‌ای جدید و جذاب است و امیدوارم بتوانیم فارغ از شعاردهی، با توجه به گرفتاری‌های اقتصادی و معیشتی مردم یک فضای شاد، جذاب و مفرح را در برنامه ایجاد کنیم.

سری جدید با قبلی‌ها متفاوت است

برنامه صبح بخیر ایران در طول فعالیت 20ساله خود از حضور مجریان شناخته شده‌ای همچون اقبال واحدی، رحمان نظام‌اسلامی و احمد توکلی بهره برده است. کمانی که در سری جدید برنامه جانشین این مجریان پیشکسوت و مجرب شده است، تصریح کرد: این افراد مجریان بزرگی هستند که نسل من در پای تلویزیون با آنها بزرگ شده است و خودم هم با برخی از آنها همکاری داشته‌ام. ضمن احترام به این مجریان، باید تاکید کنم که قرار نیست اجرای من شبیه آنها باشد. سری جدید صبح بخیر ایران با سری‌های قبل متفاوت است. سری‌های گذشته معمولا رویکرد سیاسی- اجتماعی داشت اما در سری جدید تلاشمان بر این است تا جایی‌که امکان دارد از چنین رویکردی حذر کنیم. تلاش داریم تا نشاط را به خانواده‌ها تزریق کنیم. مهمانانی در برنامه خواهیم داشت و به فراخور حالشان با آنها صحبت می‌کنیم.

این مجری جوان با تاکید بر این‌که اصرار دارد در اجرا خود واقعی‌اش باشد، می‌گوید: تلاش می‌کنم اجرای متفاوتی نسبت به مجریان قبلی داشته باشم. قرار نیست به سمت نصیحت کردن برویم. این خط قرمز ماست. شعار نخواهیم داد. نمی‌خواهیم حرف‌های شعارزده بدهیم و مردم را به شکل کلیشه‌ای به صلح و آرامش دعوت کنیم. باید شرایط کشور و جامعه را دید و بعد متناسب با آن برنامه ساخت به دور از کلیشه‌های مرسوم، امید به زندگی را به مخاطبان القا کرد.

«صبح بخیر ایران» با ساختاری نو

به گفته سرپرست شبکه یک سیما، سری جدید برنامه صبحگاهی «صبح بخیر ایران» با تغییرات گسترده در ساختار و اجرا مواجه است.

فضل‌الله شریعت‌پناه درباره تعطیلی چند ماهه این برنامه گفت: همان‌طور که می‌دانید سازمان صداوسیما در حال حاضر با مشکلات مالی مواجه است و این برنامه نیز نمی‌توانست هزینه خود را تامین کند. برآورد سری آخر صبح بخیر ایران نیر خیلی وقت بود که با شبکه یک به پایان رسیده بود. وی ادامه داد: سری قبلی برنامه صبح‌بخیر‌ایران هم که روی آنتن می‌رفت، بیشتر آرشیوی و استودیویی بود و برنامه‌ای با این قدمت نباید به این شکل پیش برود. ما تغییر و تحول اساسی برای صبح بخیر ایران در نظر گرفته‌ایم و در ماه مبارک ربیع الاول سری جدید با شکل و شمایل جدید روی آنتن می‌رود.

آذر مهاجر ـ محسن محمدی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها