سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد این شورا از «500 داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری» برای شرکت در آزمون علمی دعوت کرده است.
کد خبر: ۸۶۹۶۳۴
دعوت از 500 داوطلب خبرگان رهبری برای شرکت در آزمون علمی

به گزارش جام جم آنلاین، نجات‌الله ابراهیمیان اعلام کرد طبق اطلاعیه قبلی شورای نگهبان، آزمون علمی دواطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری فردا (سه‌شنبه) 15 دی‌ماه در استان قم برگزار می‌شود.

وی درباره تعداد کاندیداهایی که از آنان برای شرکت در آزمون علمی دعوت شده است، گفت: در سراسر کشور 801 نفر برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند که از این تعداد کاندیدا، از قریب به 500 داوطلب برای شرکت در آزمون علمی به منظور احراز اجتهاد آنان دعوت شده است، اما باید دید فردا از این تعداد چند نفر در آزمون علمی شرکت خواهند کرد.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه تصریح کرد: شورای نگهبان طبق قانون یک ماه فرصت دارد نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان خبرگان رهبری را اعلام کند؛ در این فرصت یک ماهه که تا اوایل بهمن‌ماه است، شورای نگهبان باید هم آزمون علمی و شفاهی را برگزار کند و همه رسیدگی‌های لازم برای احراز صلاحیت داوطلبان خبرگان رهبری را انجام دهد و نتایج را اعلام کند.

طبق اطلاعیه قبلی شورای نگهبان، همه ثبت‌نام‌کنندگان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری به جز آنان که ذیلاً ذکر می‌شود، باید در آزمون علمی شرکت نمایند:

1- اعضای محترم فعلی مجلس خبرگان

2- کسانی که در گذشته در آزمون خبرگان که از طرف شورای نگهبان برگزار شده شرکت نموده و از نظر علمی تأیید شده‌اند.

3- کسانی که در آزمون پانزدهم شهریور 1394 شرکت نموده‌اند أعم از آنان که تأیید شده‌اند یا خیر.

ضمناً کسانی که فاقد تحصیلات حوزوی بوده و ثبت‌نام نموده‌اند نمی‌توانند در آزمون شرکت نمایند.

طبق این اطلاعیه، زمان آزمون روز سه‌شنبه پانزدهم دی ماه 1394 ساعت 8 صبح در استان قم، در محل دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری واقع در میدان رسالت این استان برگزار خواهد شد.

با توجه به اینکه 801 نفر، داوطلب انتخابات دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری از سراسر کشور شدند، بر این اساس حدود 300 داوطلب جزء یکی از 3 گروه فوق هستند که دیگر نیازی به شرکت آنان در آزمون علمی نبوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها