در نشست خبری مشترک قوه قضاییه و پلیس فتا مطرح شد

تله‌های انفجاری در فضای مجازی

فضای مجازی دیگر برای هیچ‌کس غریبه نیست؛ کمتر کسی است که خودش یا یکی از اعضای خانواده‌اش در طول روز حداقل برای چند دقیقه هم که شده سری به دنیای پررمز و راز فضای مجازی نزند و به طریقی از آن استفاده نکند. اتفاق به ظاهر ساده‌ای که زنگ خطر را برای خیلی‌ها به صدا درآورده است.
کد خبر: ۸۶۹۳۰۸
تله‌های انفجاری در فضای مجازی

به گزارش جام‌جم، نشست مشترک قوه قضاییه و پلیس فتا دیروز با محوریت همین موضوع برگزار شد و چهره‌های سرشناسی مانند حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور، ذبیح‌الله خداییان معاون حقوقی قوه قضاییه، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس فتا، عبدالصمد خرم‌آبادی معاون قضایی دادستان کل کشور در امور فضای مجازی و... با حضور در سالن اجتماعات پلیس فتا به بررسی آسیب‌های فضای مجازی پرداختند.

ملاک عمل؛ ‌احکام مقام معظم رهبری

فرمانده نیروی انتظامی وقتی پشت تریبون قرار گرفت، احکام مقام معظم رهبری در زمینه فضای مجازی را به عنوان ملاک عمل مطرح کرد و گفت: فرمایشات حضرت آقا ابعاد مختلفی دارد و احکامی که صادر کرده‌اند برای کشور ملاک عمل است و مبنای کار ما فرمایشات و مطالب رهبر معظم انقلاب است. فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی نکته دیگری بود که در این نشست مورد توجه سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری قرار گرفت و فرمانده نیروی انتظامی در این باره گفت: امروز هر فردی و شهروندی عضو شبکه‌های اجتماعی است. از این‌رو باید در این فضا حضور داشت و با تخلفات برخورد کرد.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین از افتتاح مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا خبر داد و افزود: امروز مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا پس از سه ماه کار پی درپی افتتاح شد و در آن شهروندان می‌توانند پیشنهادها، شکایت‌ها و گزارش‌های خود را به پلیس فتا انتقال داده و از پلیس فتا مشورت هم بگیرند.

سردار اشتری در عین حال از قوه قضاییه درخواست کرد با تشکیل کمیته مشترک و دائمی میان ناجا و مدیران و کارشناسان قضایی، درباره مسائل مختلف هماهنگی‌های لازم به عمل آید.

جرایم سایبری هر ۱۲ ثانیه یک قربانی می‌گیرد

تهدید‌های فضای مجازی وقتی بیشتر از قبل برای حاضران نشست ملموس شد که حجت‌الاسلام رئیسی، دادستان کل کشور از آمارهای جدید در فضای سایبری و مجازی خبر داد و گفت: براساس اعلام نهادهای مسئول در زمینه جرایم سایبری و رایانه‌ای هر ۱۲ تا ۱۵ ثانیه یک نفر در فضای سایبری قربانی می‌شود و با این حساب کشف ۹۰ درصدی جرایم در فضای سایبری کشور توسط پلیس فتا قابل‌تقدیر است.

خطری شبیه یک سیاهچاله...

نحوه استفاده از فضای مجازی خیلی‌ها را نگران کرده است دلیل این نگرانی دسترسی ساده و راحت شهروندان به این فضای پرهیاهوست.

به گزارش جام‌جم آنلاین، همین موضوع بهانه‌ای شد تا بابک وزیری متخصص روان‌شناسی رفتاری، هومن اهرامی مدیرکل حوزه معاونت محتوایی شورای عالی فضای مجازی و مسعود کوثری کارشناس علوم ارتباطات در برنامه نبض در شبکه خبر دور هم جمع شوند. وزیری با اشاره به این‌که نوع استفاده از فناوری نوین بسیار مهم است، تاکید کرد: هیچ چیزی در ذاتش بد نیست. مدیرکل حوزه معاونت محتوایی شورای عالی فضای مجازی هم در این ویژه برنامه گفت: دنیای مجازی شبیه یک سیاهچاله است که انسان را به سوی خود می‌کشد. این جاذبه موجب شده تا بشر امروز در این دنیای خیالی به دنبال پاسخ به نیازها و رسیدن به رویاهایش باشد همین امر موجب شده تا بشر امروز بیش از پیش به این دنیای خیالی وابسته شود و عملا از جمع کناره‌گیری کند.

مینا مولایی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها