نامه حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به وزیر دفاع درباره تولید انواع موشک های مورد نیاز نیروهای مسلح با سرعت و جدیت بیشتر در پی سیاست های خصمانه آمریکا، در رسانه های بین المللی بازتاب وسیعی داشت.
کد خبر: ۸۶۸۷۹۹
بازتاب جهانی نامه رییس جمهوری به وزیر دفاع درباره تولید موشک

به گزارش جام جم آنلاین، رسانه های انگلیسی، عرب، چینی و هندی زبان برغم همزمانی این نامه با آخرین ساعات سال 2015وتعطیلات سال نو با بازتاب این دستور رییس جمهوری با اشاره به اینکه ایران تصمیم جدید آمریکا درباره تحریم احتمالی برخی نهادها و شخصیت های فعال در برنامه موشکی را تفبیح کرد، نوشتند که تهران هیچ گونه محدودیتی را در برنامه موشکی خود نمی پذیرد.

خبرگزاری رویترز از مبدا دبی در این باره گزارش داد: حسن روحانی (رئیس جمهوری ایران) روز پنجشنبه (روز گذشته) و در پاسخ به تهدید تحریم های آمریکا درمورد آزمایش موشک بالستیک ایران که درماه اکتبر گذشته بعمل آمد، به وزیر دفاع خود فرمان توسعه برنامه موشکی ایران را داد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز هم نوشت: رئیس جمهوری ایران آمریکا را روز گذشته (پنجشنبه) درمورد تحریم های احتمالی جدید درارتباط باموشک های (بالستیک ایران) تقبیح کرد و به وزیردفاع خود فرمان داد تا در پاسخ (به این اقدام آمریکا) به سرعت شمار بیشتری از این موشک ها ساخته شود.

پایگاه اطلاع رسانی'میلیتری تایمز' نوشت: (حسن) روحانی رئیس جمهوری ایران روز پنجشنبه (دیروز) در پاسخ به تحریم های احتمالی جدید آمریکا، فرمان تسریع تولید موشک ها را داد.

میلیتری تایمز افزود:دراین نامه به وزیردفاع، که متن آن بر روی سایت ریاست جمهوری ایران نیزمنتشرشد،روحانی گفت که ایران هیچگونه محدودیتی درمورد برنامه موشکی خود نخواهد پذیرفت.

وب سایت 'روزنامه نگاران مطبوعات آزاد نیز دراین زمینه تیتر زد: حسن روحانی درقبال تحریم های آمریکا وعده گسترش برنامه موشکی داد.

خبرگزاری فرانسه نیزامروز(جمعه) دراین باره گزارش داد: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران ، تحریم های جدید احتمالی آمریکا علیه کشورش را تقبیح کرد که می تواند توافق هسته ای را که به سختی به دست آمده و قرار است درهفته های آتی اجرایی شود، به مخاطره افکند.

این خبرگزاری افزود: روحانی در این نامه به وزیر دفاع خود به گزارشی هایی مبنی براینکه خزانه داری آمریکا طرحی ازفهرست سیاهی ازشرکت ها وافراد حقیقی درارتباط با برنامه موشکی مصوب ایران دردست تهیه دارد، پاسخ داد.

پایگاه خبری المیادین درنخستین پاسخ رسمی به تهدید های آمریکا مبنی بر اعمال تحریم های جدید ضد ایران ، حسن روحانی رییس جمهوری ایران از وزیر دفاع خواست در صورت اعمال تحریم جدید از سوی آمریکا ، برنامه موشکی کشورش را توسعه دهد.

پایگاه خبری الاهرام نیز نوشت : حسن روحانی در پاسخ به تهدیدهای آمریکایی ها مبنی بر اعمال تحریم های جدید خواستار توسعه برنامه های موشکی ایران شد.

روزنامه الحیاة الجدیده فلسطین نیز نوشت:رییس جمهوری ایران درپاسخ به تهدید های آمریکا مبنی براعمال تحریم های جدید دستور توسعه برنامه موشکی را به وزیر دفاع داد.

پایگاه خبری الوسط نیزنوشت:روحانی در پاسخ به تحریم های آمریکا دستور داد برنامه موشکی ایران توسعه یابد.

روزنامه الجماهیر سوریه نیزنوشت : رییس جمهوری ایران به حسین دهقان وزیردفاع کشورش در پاسخ به تهدیدهای آمریکا گفت برنامه تولید انواع موشک های لازم برای نیروهای مسلح را با سرعت و جدیت بیشتر ادامه دهد.

این روزنامه افزود: رییس جمهوری ایران تقویت توانایی های دفاعی کشورش را حق مسلم ایران دانست وگفت به هیچ عنوان دخالت غیر قانونی دولت آمریکا را دراین خصوص نمی پذیرد و اگرچنین اقدام های نادرستی از سوی آمریکا تکرار شود ، وزارت دفاع باید از همه امکانات خود برای افزایش توانایی های موشکی خود استفاده کند.

اسکای نیوز عربی نیز نوشت: رییس جمهوری ایران روز پنجشنبه در پاسخ به تهدیدهای آمریکا به وزیر دفاع کشورش دستور داد برنامه موشکی ایران را توسعه دهد.

روزنامه الحیات چاپ لندن هم نوشت: رییس جمهوری ایران در پاسخ به تحریم های پیشنهادی آمریکا دستور توسعه برنامه موشکی ایران را صادر کرد.

این روزنامه افزود:ایران اعلام کرده است به هرگونه تحریم های واشنگتن پاسخ خواهد دادوادعاهای آمریکا مبنی بر شلیک آزمایشی یک موشک به نزدیک کشتی های آمریکایی و فرانسوی را تکذیب کرده است.

سایت خبری - تحلیلی «خویی تونگ وانگ» چین نوشت: در حالی که ایالات متحده در نظر دارد تحریم های جدیدی را علیه برخی مقامات و شخصیت های ایرانی اعمال کند، رئیس جمهوری اسلامی ایران از بالاترین مقام نظامی این کشور خواسته است تا برنامه های موشکی این کشور را با سرعتی بیش از پیش پیگیری نماید.

تارنمای خبری«شین لانگ تسای جینگ»نیزدرگزارشی نوشت: به نظر می رسد رئیس جمهور ایران با دستور به عالی ترین مقام نظامی این کشور برای ادامه برنامه های موشکی با جدیتی بیشترازقبل، درپی پاسخ دادن به موضع مقامات آمریکایی باشد که فعالیت های ایران را زیر سئوال برده اند.

این رسانه چینی ادامه داد: در این میان در شرایطی که آمریکا تلاش دارد تا با تهدید و تحریم ایران، برنامه توسعه موشک های قاره پیمای این کشور را تحت تاثیر قرار دهد، رئیس جمهور ایران با صدور این دستور عملا اعلام کرده است که این برنامه ها ادامه خواهد یافت.

روزنامه تایمز او ایندیا با بازتاب نامه رییس جمهوری به وزیر دفاع به نقل وی نوشت:هر نوع تحریم جدید توافقنامه هسته ای را با خطر مواجه می کند.

رییس جمهوری عصر دیروز بااشاره به تداوم سیاست های خصمانه و دخالت نامشروع و غیرقانونی آمریکا در زمینه حق تقویت قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران، به وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دستور داد که در چارچوب سیاست های دفاعی مصوب، برنامه تولید انواع موشک های مورد نیاز نیروهای مسلح با سرعت و جدیت بیشتری ادامه یابد.

درمتن دستور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آمده است:' آنجا که ظاهراً دولت آمریکا در نظر دارد، در ادامه سیاست های خصمانه و دخالت نامشروع و غیرقانونی خود در زمینه حق تقویت قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران، اقدام به افزودن افراد و مؤسسات جدیدی در فهرست تحریم های ظالمانه قبلی نماید؛ لازم است در چارچوب سیاست های دفاعی مصوب، برنامه تولید انواع موشک های مورد نیاز نیروهای مسلح با سرعت و جدیت بیشتری ادامه یابد.'

'همچنین درصورت تکرار این گونه اقدامات غلط و مداخله جویانه از سوی آمریکا، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موظف است با استفاده از کلیه امکانات، برنامه ریزی جدیدی برای گسترش توانمندی های موشکی کشور، به عمل آورد.'

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها