مردی که در جریان اختلاف حساب 45 میلیون تومانی با مرد 20 ساله‌ای نقشه ربودن وی را با همدستی پنج نفر طراحی و در شهرستان بابل اجرا کرده بود، همراه همدستانش دستگیر شد. طراح این گروگانگیری می‌خواست در برابر آزادی گروگان جوان، طلب 45 میلیون تومانی‌اش را از خانواده او بگیرد.
کد خبر: ۸۶۸۴۰۵
گروگانگیری برای وصول طلب 45 میلیونی

به گزارش جام‌جم ، پنجم دی امسال خانواده‌ای با حضور در پلیس آگاهی شهرستان بابل از ربوده شدن پسر 20 ساله خود به نام احسان خبر دادند. در تحقیق از آنها مشخص شد او برای انجام کاری از خانه خارج شده و بازنگشته تا این‌که چند ساعت بعد مردی در تماس با خانه‌شان گفته احسان را ربوده و باید برای آزادی‌اش پول بپردازند که در تماس‌های بعدی میزان پول و نحوه تحویل آن را اطلاع داده وعنوان می‌کند در صورت اطلاع پلیس از ماجرای آدم‌ربایی، گروگان جوان را خواهند کشت.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی،‌ ماموران مشخصات و تصویر گروگان را از خانواده‌اش تحویل گرفتندو پس از آموزش به آنها خواستند در محل‌های مورد نظر آدم‌ربایان حضور یابند تا پلیس بتواند آنها را دستگیر کند. تحقیقات پلیس در این باره ادامه داشت تا این‌که همان روز یکی از آدم‌ربایان با خانواده شاکی تماس گرفت و خواست 45 میلیون تومان پول را در پاکتی گذاشته و به یکی از شهرستان‌های غرب استان مازندران بیاورند.

ماموران با اطلاع از این موضوع، به محل مورد نظر اعزام شده و مرد جوانی را که برای تحویل گرفتن پول از خانواده شاکی آمده بود ، دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی اعتراف کرد دوستش با جوان ربوده شده اختلاف حساب داشته و به همین دلیل، او و چهار نفر دیگر را برای اجرای نقشه آدم‌ربایی و پس گرفتن پولش اجیر کرده است. قرار بوده با اخاذی از خانواده شاکی، مبلغی هم به هرکدام از ما بپردازد. اکنون گروگان 20 ساله در خانه‌ای اجاره‌ای در شهرستان محمودآباد نگهداری می‌شود.

در این مرحله کار آگاهان پلیس آگاهی برای دستگیری دیگر اعضای این باند آدم‌ربایی و نجات گروگان 20 ساله همراه گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان مازندران به شهرستان محمودآباد اعزام شدند. ماموران پس از 24 ساعت عملیات پلیسی، خانه‌ای راکه اسارتگاه گروگان بود، شناسایی و محاصره کردند و پس از ورود به ساختمان، توانستند سرکرده باند آدم‌ربایی و چهار همدست دیگرش را دستگیر کنند. گروگان 20 ساله را نیز که با دست و پای بسته در یکی از اتاق‌ها زندانی شده بود، نجات دادند.

پنج متهم پرونده نیز با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی اعتراف کردند با همدستی یکدیگر نقشه این آدم‌ربایی را عملی کرده‌اند و انگیزه‌شان اخاذی از خانواده شاکی بوده است.

در ادامه با تحقیق از سرکرده باند آدم‌ربایی مشخص شد او اختلاف مالی با پسر 20 ساله خانواده شاکی داشته و در جریان معامله با هم، گروگان جوان چکی به مبلغ 45 میلیون تومان به وی داده اما این چک در زمان معین نقد نشده است. بنابراین مرد آدم‌ربا تصمیم گرفته با اجیر کردن پنج نفر از دوستانش مرد بدهکار را ربوده و بابت بدهی او از خانواده‌اش اخاذی کنند.

سردار مسعود جعفری‌نسب، فرمانده انتظامی استان مازندران در این باره گفت: با اعتراف سرکرده این باند آدم‌ربایی برای آنها قرار قانونی صادر شد. با هشدار به مردم از آنها می‌خواهیم اگر مشکلات و اختلاف حساب مالی دارند، سعی کنند با حضور در مراجع قضایی و انتظامی، مشکلات خود راحل کنند و خودسرانه دست به اقدام‌هایی نزنند که زندگی خود و دیگران به خطر بیفتد و عواقب تلخی در انتظارشان باشد. در همین پرونده اگر طرفین از طریق قانونی اقدام می‌کردند، شاهد وقوع این آدم‌ربایی نبودیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها