هشدار دبیرکل حزب الله لبنان به صهیونیستها:

پاسخ ترور سمیر قنطار قطعا داده خواهد شد

دبیرکل حزب الله لبنان در واکنش به خبر شهادت سمیر القنطار با تاکید بر اینکه" مقاومت شکی ندارد که اسرائیل عامل ترور شهید سمیر القنطار است" به صهیونیست ها هشدار داد که حق پاسخ در هر زمان و مکانی برای مقاومت محفوظ است.
کد خبر: ۸۶۷۸۷۱
پاسخ ترور سمیر قنطار قطعا داده خواهد شد

به گزارش جام جم آنلاین، سیدحسن نصرالله در سخنان خود به مناسبت هفتمین روز شهادت سمیر قنطار از ابراز همدردی و همبستگی تشکل‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی و شخصیت‌‌ها و مقامات داخلی و خارجی در پی شهادت سمیر قنطار تشکر کرد‬‎.

‫نصرالله گفت همچنین لازم می‌دانم به تمام خانواده‌های کسانی که در کنار سمیر قنطار به شهادت رسیدند تسلیت بگویم. می‌توان گفت همه روزه در حال تشییع شهدای مقاومت هستیم شهدایی که در برابر تروریسم می‌ایستند و مبارزه می‌کنند و لازم می‌دانم به خانواده‌ها و بستگان این عزیزان هم این حادثه را تسلیت بگویم‬‎.

‫بار دیگر دو عید مبارک را به مسلمانان و مسیحیان تبریک عرض می‌کنم سالروز میلاد حضرت مسیح(ع) و سالروز میلاد حضرت محمد(ص)‬‎ . امیدواریم هم مسیحیان و هم مسلمانان بتوانند شاهد فرا رسیدن روزی باشند که در آن روز بتوانند واقعا شادی اعیاد را احساس کنند.

جنگ‌های منطقه در راستای منافع رژیم صهیونیستی است

وی گفت: ما در این منطقه سال‌هاست که نه طعم عید و نه شادی عید را احساس کردیم به ویژه در سالیان اخیر که منطقه ما گرفتار جنگ‌های ویرانگر شده که همه این جنگ‌ها در خدمت به رژیم صهیونیستی است‬‎.

‫به هر حال ما تلاش می‌کنیم که از هر عید و شادی بهره ببریم و برکات هر عید را به دست آوریم و معنای آن را نیز درک کنیم و تلاش می‌کنیم با وجود مشکلات و ناراحتی‌هایی که داریم، شادی‌ها را لمس کنیم‬‎.

‫در این مناسبت گرانقدر(هفتمین روز شهادت سمیر قنطار) و حزن آور می‌خواهم زمان بیشتری را برای سخن گفتن درباره شهید القنطار اختصاص بدهم تا از این طریق حق مطلب را ادا کنیم و بتوانیم با اشاره و پرداختن به برخی از ویژگی‌ها و خصوصیات او به مسئولیت‌هایش اشاره کنیم چرا وی به مکتب و نمادی تبدیل شده است‬‎.

قنطار به قضیه فلسطین ایمان داشت و برای آن جنگید

حزب الله لبنان تاکید کرد: ‫سمیر نمایانگر آن نسل مسئولیت پذیر آن نسل هوشیار نسلی بود که به مسئله فلسطین ایمان آورد و برای فلسطین جنگید و بسیاری از آنها در همین راه مسئله فلسطین به شهادت رسیدند‬‎. این امر مسئولیتی را به وجود می‌آورد چرا که از چند دهه قبل، برنامه‌ای فرهنگی و آموزشی در چارچوب جنگ نرم آغاز شده بود تا از آن طریق، دشمنان بتوانند جوانان امت ما را از مسائل بزرگ این امت دور کنند‬‎ و آنها را از جدی بودن منحرف کنند‬‎

وی افزود: ‫قصد آنها این بود که جوانان را غرق در مشکلات و نگرانی‌ها و مسائل و رنج‌هایی کنند که هرگز در تعیین مسیر و آینده آنها نقشی نخواهد داشت‬‎. ما به این روح مسئولیت پذیری و روحیه جدی که سمیر القنطار داشت، و از همان بدو پیوستنش به مقاومت فلسطین تا شهادتش در سرزمین سوریه از آن برخوردار بود، نیازمندیم، ‬‎‫از ویژگی‌های سمیر قنطار می‌توان به جانفشانی‌های بی حد و مرزش اشاره کرد آن عملیاتی که در همان روزها انجام داد، از جنس عملیاتی بود که یا به شهادت و یا به اسارت منتهی می‌شد‬‎

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به توطئه های جدید دشمنان محور مقاومت، اظهار داشت: در حال حاضر دشمن، جنگ نرم را به پا کرده است و تلاش می کند از این طریق جوانان را از پیگیری مسائل کلان منطقه دور نگاه دارد.

نصرالله با بیان اینکه هیچ مقاومتی بدون «حفظ آمادگی» و «قربانی دادن» پابرجا نخواهد بود، تصریح کرد: اگر این دو شرط اساسی رعایت شود، عزت امت حفظ خواهد شد.

صبر و استقامت شهید القنطار

سید حسن نصرالله با اشاره به اسارت طولانی مدت شهید «سمیر القنطار» در بند رژیم صهیونیستی، تصرح کرد: پس از ۳۰ سال اسارت در بند صهیونیست ها، صبر و استقامت در چهره القنطار پدیدار شده بود.

وی اظهار داشت: به شهید «سمیر القنطار» پیشنهادات دیگری برای انجام کارهای غیرنظامی در دفاع از محور مقاومت شد که وی ضمن رد این پیشنهادات ترجیح داد تا لباس نظامی در مقابل اشغالگران صهیونیست بایستد.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به عملیات های تبادل اسرا میان محور مقاومت و رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: مخالفت شدید صهیونیست ها با مبادله «سمیر القنطار» شرایط را در سال ۲۰۰۰ بسیار سخت کرده بود.

وی در این زمینه تصریح کرد: پس از سال ۲۰۰۰ که صهیونیست ها حاضر به آزادی القنطار نشدند، خودِ وی از ما خواست تا دیگر پیگیر مبادله او با اسرای صهیونیست نباشیم.

وی با اشاره به اقدام فلسطینیان در حمله به صهیونیست ها به وسیله سلاح سرد و خودرو، تصریح کرد: اقدامی که در حال حاضر فلسطینیان علیه صهیونیست ها انجام می دهند، چیزی کمتر از عملیات های شهادت طلبانه نیست.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: رژیم صهیونیستی تلاش کرده و می کند تا مقاومت در سوریه و تشکیل جبهه جدید مردمی در جولان اشغالی را با شکست مواجه سازد.

سید حسن نصرالله در ادامه افزود: زمانی که موضوع به مقاومت مردمی در جولان اشغالی گره خورده باشد، در این صورت تهدیدات رژیم صهیونیستی نیز به بالاترین سطح خود می رسد.

هراس رژیم صهیونیستی از شکل گیری جبهه مقاومت مردمی در جولان

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از شکل گیری جبهه مقاومت مردمی در جولان اشغالی در هراس است، اظهار داشت: مقاومتی که از روز اول در جولان اشغالی شکل گرفت حاصل اراده مردم سوریه بود.

وی تصریح کرد: سمیر القنطار نقش بسزایی در انتقال تجربه ها به مقاومت نوپای مردمی در جولان اشغالی داشت؛ مقاومتی که امیدها به آن بسته شده و خشم را به جان صهیونیستها انداخته است.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: صهیونیست ها به دنبال آن هستند تا اینگونه القا کنند که امیدی به آینده فلسطین نیست و این، خودِ آنها هستند که باقی خواهند ماند

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین می گوید که منتظر اقدام شورای امنیت سازمان ملل برای حمایت از خود نباشید؛ منتظر طوفان کوبنده نباشید.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: نکته تعجب برانگیز این است که رژیم صهیونیستی خود را در زمینه مبارزه با تروریسم شریک می داند و کشورهای خارجی و برخی کشورهای عربی نیز آن را به رسمیت می شناسند.

وی اظهار داشت: برخی کشورهای جهان عرب به دنبال نهادینه کردن ناامیدی در زمینه مبارزه با صهیونیست ها و آزادسازی اراضی اشغالی فلسطین هستند.

سید حسن نصرالله همچنین تصریح کرد: معادلات طبییعی حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی رو به نابودی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها