معاون وزیر بهداشت گفت: متأسفانه برنج فقط در مرحله ورود به کشور تحت نظارت است و آزمایش می‌شود. درباره برنج‌های تولید داخل و برنج‌های انبارها صرفاً در صورتی که گزارشی دریافت شود امکان رسیدگی وجود دارد.
کد خبر: ۸۶۷۵۲۱
پلمب انبارهای برنج تاریخ مصرف گذشته در ۴ استان کشور

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، پس از انتشار اخباری درباره توزیع برنج‌های آلوده؛ واکنش‌های متفاوتی از طرف مسئولان وزارت خانه‌ها و نهادهای مرتبط به مانند همیشه در رسانه‌ها منتشر شد، براین اساس یکی از سازمان‌های مرتبط با این جریان سازمان غذا و داور است که در این رابطه رسول دیناروند به عنوان رئیس این سازمان و همچنین در منصب معاون وزیر بهداشت به برخی سئوالات و ابهامات مطرح شده پاسخ داد.

س: مدیرکل قرنطینه سازمان حفظ نباتات مدعی شده است وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو مسئول آلودگی برنج خارجی است.

دیناروند: متأسفانه برنج فقط در مرحله ورود به کشور تحت نظارت است و آزمایش می‌شود. درباره برنج‌های تولید داخل و برنج‌های انبارها صرفاً در صورتی که گزارشی دریافت شود امکان رسیدگی وجود دارد.

بنابراین اگر برنج آلوده وجود داشته باشد و به سازمان غذا و دارو گزارش برسد مطمئناً جلوی ورود آن به بازار گرفته می‌شود. به همین دلیل حداقل در 4 استان کشور محل نگهداری برنج‌های تاریخ گذشته پلمب شده‌اند.

س:پس چرا مدیرکل قرنطینه سازمان حفظ نباتات؛ سازمان غذا و دارو را مقصر می‌داند مگر برنج‌های وارداتی از مزرعه کشور وارده کننده بررسی نمی‌شود؟

دیناروند: حتماً در مرحله واردات تست شده و مشکلی نداشته‌اند. مطمئناً شرایط نگهداری در کیفیت برنج مؤثر است. البته آلودگی به سموم و فلزات سنگین به شرایط نگهداری ربطی ندارد.

براین اساس بازرسان سازمان غذا و دارو در حال بررسی هستند. مطمئناً هیچگونه برنج آلوده‌ای اجازه ورود به بازار پیدا نخواهد کرد.

س: ولی مسئله این است که عنوان می‌شود مقدار قابل توجهی برنج آلوده بین مردم توزیع شده است.

دیناروند: معلوم نیست این مطلب درست باشد. هنوز هیچ سندی ارائه نشده است. فعلاً در حد ادعاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها