کلاهبردار جوانی که با اعلام خبر تصادف فرزندان اقدام به کلاهبرداری از خانواده‌ها می‌کرد با تلاش مأموران پلیس آگاهی دستگیر شد.
کد خبر: ۸۶۷۵۰۵
کلاهبرداری به روش اعلام خبر تصادف! + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، 8 آذر ماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری 190 مجیدیه به مأمورین اعلام کرد: فرد ناشناسی به عنوان فرزند بنده با همسرم تماس گرفت و مدعی شد که به علت تصادف در بیمارستان است نهایتا به بهانه هزینه بیمارستان، مبلغ 3 میلیون تومان را به حساب فردی ناشناس واریز کردیم اما پس از تماس با پسرم متوجه شدم که وی هیچ تصادف رانندگی نداشته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور دادیار شعبه پنجم دادسرای ناحیه 4 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته پس از حضور در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: ساعت 16 مورخه 8 آذر 94 به همراه همسرم جهت خرید کاغذ دیواری در خیابان 16 متری بودیم که گوشی تلفن همراه همسرم زنگ خورد.شخصی تماس گرفت و گفت یکی از فرزندانم تصادف کرده و در بیمارستان بستری است و شدیدا نیاز به پول دارد تا هرچه سریع تر اقدامات درمانی اش آغاز شود.

وی افزود: در آن شرایط در حالی که من و همسرم به علت شنیدن خبر ناگهانی تصادف فرزندمان در وضعیت روانی مناسبی قرار نداشتیم، بلافاصله از طریق دستگاه خودپرداز مبلغ 3 میلیون تومان را به شماره حسابی واریز کردیم که تصور می کردیم متعلق به پزشک معالج فرزندمان است؛ بلافاصله پس از واریز پول به حساب، به همراه همسرم به سمت بیمارستان حرکت کردیم.

مالباخته در خصوص نحوه اطلاع از کلاهبرداری نیز گفت: پس از واریز پول، در حالی که به همراه همسرم به سمت بیمارستان به راه افتاده بودیم، جهت اطلاع دادن خبر واریز پول به حساب پزشک بیمارستان- پزشک معالج فرزندمان- با شماره تلفن همراه پسرم تماس گرفتم اما در کمال تعجب وی عنوان داشت که در محل کارش حضور دارد و هیچ تصادف رانندگی نداشته است.بلافاصله با بیمارستان تماس گرفته و در خصوص حسابی که تحت عنوان پزشک بیمارستان پول به حسابش واریز کرده بودم پیگیر شدم که عنوان شد که شخصی با آن مشخصات در کادر پزشکی بیمارستان حضور ندارد.در ادامه با شماره تلفنی که با آن به تلفن همراه همسرم زنگ زده بودند تماس گرفتم اما کسی پاسخگوی تماس‌هایم نبود.

با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری، کارآگاهان اداره چهاردهم با بررسی تراکنش مالی حساب اعلامی به مالباخته اطلاع پیدا کردند که در شهرستان اشتهارد، در چندین نوبت از حساب مذکور پول برداشت شده است.

در ادامه و با انجام اقدامات پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی مجرم سابقه دار جوانی بنام «مهدی» شدند که اولین بار در سن کمتر از 18 سالگی به اتهام کلاهبرداری دستگیر شده بود.

با شناسایی محل سکونت «مهدی . م» ( 18 ساله ) در شهرستان اشتهارد، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در مورخه 25 آذر 94 به این محل مراجعه کردند اما مهدی با اطلاع از حضور کارآگاهان اقدام به فرار از طریق پشت بام می کند که طی تعقیب و گریز در پشت بام ساختمان های محل، نهایتا مهدی دستگیر شده و در بازرسی از مخفیگاهش بیش از ده دستگاه گوشی تلفن همراه به همراه دهها سیم کارت کشف و توقیف می شود.

«مهدی . م» پس از انتقال به اداره چهاردهم پلیس آگاهی صراحتا به کلاهبرداری به شیوه و شگرد فوق اعتراف و عنوان نمود که اطلاعات مربوط به اعضای خانواده مالباختگان را در شرایطی که آنها با شنیدن خبر ناگهانی تصادف اعضای خانواده شان در وضعیت روانی مناسبی قرار نداشتند به دست می آورده و عابر بانک ها نیز توسط شوهرخاله اش بنام «بهروز» تهیه و در اختیار وی قرار گرفته است.

با معرفی «بهروز . ت» (34 ساله) از سوی متهم اصلی پرونده، «بهروز» نیز دستگیر شده و در تحقیقات صراحتا به تهیه کارت های عابر بانکی متعلق به افراد مختلف اعتراف و عنوان داشت که کارت ها را پس از تهیه در اختیار «مهدی» قرار داده است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به اعتراف صریح متهم اصلی پرونده به تعدد کلاهبرداری های مشابه و به جهت شناسایی سایر شکات و مالباختگان، متهم با قرار قانونی و جهت شناسایی سایر شکات و مالباختگان در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی ادامه داد: با توجه به سوابق متهم اصلی پرونده در ارتکاب جرایم مرتبط با کلاهبرداری و به جهت شناسایی سایر جرایم و شکات احتمالی، دستور انتشار بدون پوشش تصویر وی از سوی مقام قضایی صادر شده؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

قبل از انجام هرگونه عملیات بانکی و واریز پول به حساب سایر افراد به ویژه به شیوه تلفنی از هویت واقعی افراد و صاحبان حساب های بانکی اطمینان حاصل کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها