طرح توانمندسازی اتباع با همکاری سازمان های بین المللی

بیمه سلامت به اتباع خارجی ارائه می شود

مدیر کل امور اتباع مهاجرین خارجی استانداری تهران در محفل انس با قرآن که در حرم مطهر امام خمینی (س) برگزار شد در میان تشکل های قرآنی، فرهنگی، ورزشی، اهل سنت، مجامع قرآنی، روحانیون و مولویان، هئیت مذهبی اهل تشیع و قاریان افغانستان گفت: هیچ گاه نباید تفرقه ای بین اتباع افغان و ایرانیان وجود داشته باشد. با توجه به اینکه اتباع افغان دور از وطن با مشکلاتی رو به رو هستند و عده ای قصد دارند بین شان تفرقه افکنی کنند با وجود علمای عالمی که دارند و به علوم قرآنی و علوم اجتماعی آگاه هستند می توانند محور وحدت شان باشند. از این رو اجازه نمی دهیم بین جامعه شریف شیعه و سنی اختلافاتی وجود داشته باشد بنابراین افراد ملزم هستند که اختلافات را منعکس کنند زیرا برخی از اختلافات ریشه در خارج از کشور دارد.
کد خبر: ۸۶۷۴۷۲
بیمه سلامت به اتباع خارجی ارائه می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه مجازی آستان، محسن نسج همدانی با اشاره به اینکه ممکن است استکبار جهانی بخواهد تفرقه افکنی کند، ادامه داد: استکبار جهانی هر روز نام جدیدی به خود می گیرد یک روز طالبان نام می گیرد و بعدها القاعده و داعش تشکیل می شود. حدود 100 نفر در استانداری تهران مشغول خدمت رسانی به اتباع خارجی هستند و بیشتر روی مباحث مالی و اقتصادی در حال انجام کار هستیم .

وی با اشاره به اینکه قوانین در حال بررسی است تا مشکلات اتباع خارجی به خصوص افغان ها کاهش پیدا کند، افزود: برای کارهای فرهنگی این افراد طرح ها و برنامه هایی تدوین شده است. ایجاد کلاس درس، سواد آموزی،حرفه آموزی برای افزایش توانمندی این افراد در نظر گرفته شده است. از این رو نیاز است تا سازمان های بین المللی نیز همکاری لازم را داشته باشند.

در ادامه این مراسم، نماینده کمیساریای سازمان بین الملل ادامه داد: کمیساریای با کمک دولت جمهوری اسلامی ایران، وزارت بهداشت،وزارت کشور و بیمه سلامت طرحی را معرفی کرده است تا مشکلات اتباع خارجی به حداقل برسد.

«آرش به آذین» با بیان این مطلب که جمهوری اسلامی ایران در خدمت رسانی به جمعیت پناهندگان همیشه پیشرو و نمونه بوده است تصریح کرد: در کشورهای دیگر خدمت رسانی به پناهندگان وظیفه اصلی کمیساریای است اما در ایران خدماتی چون آموزشی، خدمات اولیه بهداشتی و... به اتباع ارائه می شود. 6 سال پیش در یک نیاز سنجی مشارکتی و کارشناسی همکاران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این نتیجه دست یافتیم که نیاز اصلی اتباع خارجی وجود داشتن بیمه است. پس از رایزنی ها با بیمه هایی چون البرز و سلامت در سالجاری این افراد بیمه سلامت دریافت کردند تا بتوانند با کمترین هزینه خدمات درمانی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در محفل انس با قرآن وحید، مشاور معاونت امنیتی استان تهران با بیان این موضوع که اتباع خارجی در ایران احساس امنیت دارند، گفت: در کشورهای اروپایی در چند ماه اخیر تبلیغات گسترده ای در فضای سایبری و رسانه ای برای پذیرش مهاجر صورت گرفت با توجه به اینکه کشورهای اروپایی از نظر اقتصادی نسبت به ایران از تمکن مالی مناسبی برخوردار است اما پذیرش مهاجرین با محدودیت هایی رو به رو است که زندگی را برای شان دشوار می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تمام سرویس هایی که به شهروندان خود ارائه می دهد را در اختیار مهاجرین قرار داده و هیچ تفاوتی بین جامعه شیعه و اهل سنت دیده نمی شود. بنابراین باید در چارچوب قانون حرکت کرد و مطالبات را را از مسیر قانونی مورد پیگیری قرار داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها