سخنگوی وزارت کشور گفت: پرونده داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس پس از پایان نام نویسی به هیأت‌های اجرایی که معتمدین مردم و برگزار کننده انتخابات هستند ارسال می شود و این هیأت‌ها از فردا کار بررسی صلاحیت داوطلبان را آغاز می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۷۱۶۲
بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس از فردا آغاز می شود

به گزارش جام جم آنلاین، حسینعلی امیری گفت: هیأت‌های اجرایی براساس استعلام از مراجع چهار گانه (ثبت احوال، ‌وزارت اطلاعات، ‌دادستانی و‌ ناجا) روند بررسی صلاحیت داوطلبان را آغاز می کنند؛ البته هیأت‌های اجرایی اجازه تحقیقات محلی نیز دارند.

قائم مقام وزیر کشور گفت: هیأت‌های اجرایی نتیجه بررسی صلاحیت‌ها را به هیأت‌های نظارت استان‌ها ارسال می‌کنند و هیأت‌های نظارت مرجع بررسی صلاحیت داوطلبان هستند.

امیری افزود: پس از بررسی صلاحیت، ‌نتایج به شورای نگهبان ارسال می شود و این شورا پس از بررسی، نظر نهایی خود را اعلام می کند.

وی خاطر نشان کرد: البته چند روز برای بررسی اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده زمان تعیین شده است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: در نهایت اسامی قطعی و نهایی داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به وزارت کشور اعلام می شود و وزارت کشور نیز بر اساس جدول زمانبندی، ‌کار انتشار اسامی داوطلبان را انجام می‌دهد.

امیری افزود: پس از انتشار اسامی، تبلیغات داوطلبان آغاز و در نهایت در هفتم اسفند انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به طور همزمان برگزار می شود.

وی ابراز امیدواری کرد در انتخابات امسال شاهد ارتقای امنیت، وحدت و انسجام ملی باشیم و مردم با حضور پرشور و پرشکوه خود حماسه ای دیگر رقم بزنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها