هشت قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر سحرگاه دیروز در زندان قزوین به دار مجازات آویخته شدند.
کد خبر: ۸۶۶۷۰۸
سحرگاه مرگ برای 8 قاچاقچی

به گزارش جام‌جم ، در نخستین پرونده در تاریخ 27 آبان سال 1391 «رهنما» و «فاریاب» با خودروی کیا سراتو به شهرستان مراغه رفته و در آنجا از شخصی به نام حاج رفیعی مواد مخدر خریداری می‌کنند.

آنها سپس دو زن را به‌عنوان پشتیبان زودتر راهی قزوین می‌کنند که زنان با مشاهده ماموران در تاکستان موضوع را به قاچاقچیان اطلاع می‌دهند و آنها نیز مواد مخدر را در حوالی زنجان زیر تابلوی راهنمایی و رانندگی مخفی می‌کنند. در نهایت 29 آبان ماه رهنما همراه حاج رفیعی مواد مخدر را از زیر خاک درآورده و به سمت قزوین حرکت می‌کنند و با کمک شخصی به نام خانکندی معروف به خاک‌انداز مواد مخدر را به سبزه میدان قزوین منتقل می‌کنند که ماموران با تعقیب و مراقبت عوامل این باند را دستگیر کردند.

پرونده این باند در شعبه اول بازپرسی و شعبه دوم دادگاه انقلاب مورد بررسی قرار گرفت که قاضی، رهنما 35 ساله دارای 10 فقره سابقه کیفری، فاریاب 38 ساله دارای یک فقره سابقه کیفری و حاج رفیعی 40 ساله دارای هشت فقره سابقه کیفری را به اتهام شرکت در حمل مواد مخدر به اعدام محکوم کرد.

موادمخدر در کیف زنانه

در دومین پرونده، 17 اسفند سال 90 مأموران پلیس آگاهی شهرستان تاکستان در سه راهی ضیاءآباد کنار اتوبان قزوین ـ زنجان به یک دستگاه خودروی ال 90 سفید رنگ که در حال پرسه زنی بوده مشکوک شدند. راننده ال 90 پس مدتی در کنار خودروی پژویی توقف کرده و با راننده مشغول صحبت می‌شود که در این زمان ماموران وارد عمل شده، اما غیر از پول چیز دیگری کشف نکردند. در ادامه ماموران به سرنشین زن ال 90 مشکوک شده و در بازرسی کیف او، سه بسته هروئین به وزن یک کیلو و نیم کشف کردند. پس از محاکمه باقرزاده 33 ساله ـ راننده ال 90 ـ دارای پنج فقره سابقه کیفری به اعدام محکوم شد.

دستگیری قبل از توزیع هروئین

ماموران همچنین 14 شهریور ماه 91 در بازرسی خانه یک قاچاقچی به نام چکانلو مقدارده کیلو گرم هروئین در ده بسته آماده فروش و مبلغ 15 میلیون تومان وجه نقد از اتاق خواب و زیر تخت خواب کشف کردند. چکانلو 35 ساله دارای 12 فقره سابقه کیفری به اعدام محکوم شد.

در پرونده‌ای دیگر ماموران پلیس در 21 مرداد ماه سال 92 در بازرسی از منزل فردی به نام کلهر، یک کیلو و 990 گرم شیشه کشف کردند. شعبه اول دادگاه انقلاب کلهر 31 ساله را به اعدام محکوم کرد.

حمل هروئین مرطوب

ماموران پلیس قزوین در ادامه عملیات برای برخورد با سوداگران مرگ، 18 آذر سال 90 به یک دستگاه خودروی سواری 206 مشکی مشکوک و در بازرسی از زیر صندلی راننده این خودرو دو بسته هروئین مرطوب کشف کردند که راننده به نام حبیب‌زاده 29 ساله دارای سه فقره سابقه کیفری به اتهام حمل و نگهداری 865 گرم هروئین مرطوب به اعدام محکوم شد.

در پرونده آخر نیز مأموران متوجه شدند فردی به نام مرادی مواد را در 10 کیلومتری عوارضی اتوبان قزوین ـ زنجان تحویل خواهد گرفت. در ادامه تعقیب و مراقبت‌های پلیسی اجرا شد و مرادی را به همراه فردی به نام سیروس دستگیر و دو بسته هروئین از داخل زاپاس زانتیا کشف کردند. شعبه سوم دادگاه انقلاب، مرادی 38 ساله دارای سابقه کیفری را به اتهام خرید و فروش مواد مخدر به اعدام و سیروس را به 25 سال حبس تعزیری محکوم کرد.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، دادستان قزوین در این باره گفت: حکم مجازات هشت مرد اعدامی توسط دادستان کل کشور تایید و درخواست عفو آنها طی دو نوبت در کمیسیون عفو رد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها