رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی:

دولت در قبال نقض برجام از سوی آمریکا چاره اندیشی کند

سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص مشخص شدن تکلیف تعهدات ایران طبق برجام گفت: کمیسیون نظارت بر اجرای برجام ، نظارت بر برجام را بر عهده دارد و تصمیم گیری در این مورد در اختیار وزارت امور خارجه نیست.
کد خبر: ۸۶۶۱۱۳
چگونگی اجرای برجام و آغاز گفتگوی مستقیم ایران و عربستان

به گزارش جام جم آنلاین، حسین جابر انصاری در مصاحبه هفتگی با خبرنگاران بابیان اینکه تصمیم گیری دراین موردتوسط این کمیسیون انجام می شود، افزود: وزارت امورخارجه مجری تصمیمات جمهوری اسلامی ایران در این خصوص خواهد بود و ما همه تلاشها ، رایزنی ها و پیگیری های لازم را انجام می دهیم که تعهدات طرفین به صورت شفاف و روشن مشخص شود و نقضی صورت نگیرد.‌

وی تصریح کرد: براساس تصمیماتی که توسط مراجع عالی اتخاذ خواهد شد در خصوص روند کار ، تصمیمات مقتضی صورت می گیرد.

جابر انصاری درخصوص اینکه آیا می توان به نامه جان کری در مورد موضوع لغو روادید، اعتماد و اکتفا کرد، گفت: جریان گسترده مخالف برجام در آمریکا ، منطقه و جهان با جلوداری لابی صهیونیسم وجود دارد و لابی صهیونیستی تلاشهای گسترده ای انجام داده است که برجام به نتیجه نرسد.

وی افزود: تلاش آنها پس از نتیجه بخش بودن برجام به سمت تحت الشعاع قراردادن برجام است و مصوبه اخیر نیز با فشار لابی صهیونیستی و جریان مخالف ایران منجر به گنجانده شدن تبصره ای در لایحه 2000 صفحه ای بودجه آمریکا شد که در نهایت پس از تصویب کنگره به امضای رئیس جمهور نیز رسید.

جابر انصاری گفت: ما براساس روح حاکم بر توافقات، توافق برجام و تعهدات بین المللی آمریکا مجموعه تلاشهایی را در روزهای گذشته هم در تماس با طرفهای اروپایی مذاکرات برجام و هم با مقامات آمریکایی انجام داده ایم که نتیجه این پیگیریها و تلاشهای دیپلماتیک، نامه ای است که توسط وزیر خارجه آمریکا خطاب به وزیر خارجه ایران نوشته شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان با بیان اینکه مسائل داخلی آمریکا مربوط به ما نیست، افزود: آنچه برای جمهوری اسلامی ایران ملاک است تعهدات بین المللی آمریکا در برجام است که درقطعنامه شورای امنیت به اجرای آن متعهدشده است.

جابرانصاری با اشاره به نامه وزیر امور خارجه آمریکا گفت: کری در نامه خود دو بار بر این مسئله تاکید کرده که دولت آمریکا از تمام ابزارهای خود برای اجرای تعهداتی که بر طبق برجام متعهد شده است، استفاده خواهد کرد.

وی افزود: ملاک ما اجرای این تعهدات خواهد بود و جمهوری اسلامی ایران نیز براساس اجرا یا اجرا نکردن برجام تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد.

آغاز گفتگوهای مستقیم و مفاهمه بین ایران و عربستان

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از آغاز اقدامات و تلاش هایی بین ایران و عربستان خبر داد تا زمینه برای گفتگوهای مستقیم و مفاهمه درباره گسترش مناسبات دوجانبه و حل مسایل و موضوعات منطقه فراهم شود.

جابر انصاری درخصوص تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای پیگیری حادثه منا گفت:‌ از همه ابزارها و امکانات خود برای اینکه دولت عربستان سعودی مسئولیت این حادثه را بپذیرد، استفاده کرده‌ایم.

وی افزود: همچنین فعالسازی شبکه حقوقی وکلا و حقوق‌دانان برای ارائه یک گزارش حقوقی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

جابری انصاری تصریح کرد: امیدواریم دولت ترکیه با اتخاذ سیاست هایی درباره مناسبات خود با همسایگان، زمینه حل مشکل و بحران های موجود در منطقه را فراهم کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها