مرد جوان که برادر معتادش را به قتل رسانده بود، برای فرار از قصاص برادرزاده‌اش را مخفی کرد اما با شکایت پسر هفت ساله، قاتل باید دیه پرداخت کند.
کد خبر: ۸۶۶۰۲۶
شناسایی فرزند مقتول پس از بخشش قاتل + عکس

به گزارش جام‌ جم ، رسیدگی به این پرونده هفتم مهرماه 92 با تماس پسری جوان با کلانتری نبرد و اعلام درگیری خونین دو برادر آغاز شد. با حضور تیم جنایی آنها با جسد خونین مردی 36 ساله روبه‌رو شدند.

در ادامه پسر 33 ساله به نام مرتضی که خود را برادر مقتول معروفی کرد، با اعتراف به قتل گفت: میلاد چند سالی بود که به کراک و شیشه اعتیاد داشت و مادرم را اذیت می‌کرد. او بیکار بود و پول موادش را از مادرم می‌گرفت. امروز او خمار شده بود و قصد داشت از مادرم پول بگیرد. مادرپیرم هم از دادن پول خودداری کرد. مرتضی که عصبانی شده بود، مادرم را به حیاط برد تا او را کتک بزند اما من جلوی او را گرفتم و با چاقو او را کشتم.

با اعترافات پسر جوان به قتل برادرش او بازداشت شد.در حالی که رسیدگی به این پرونده در دادسرای امور جنایی ادامه داشت، مادر مقتول با حضور در دادسرا قاتل را بخشید.

با اعلام گذشت مادر قاتل از قصاص فرزند دیگرش در حالی که قرار بود پرونده قتل بسته شود، زنی جوان اوایل آبان با مراجعه به دادسرای امور جنایی خود را همسر سابق مقتول معرفی کرد و گفت: هشت سال قبل با مرتضی ازدواج کردم اما اعتیاد شدید او باعث شد چهار سال قبل از او جدا شوم. حاصل ازدواج من و مرتضی پسری هفت ساله است که ولی دم او محسوب می‌شود.

با اظهارات زن جوان پرونده وارد مرحله جدیدی شد و بازپرس پرونده دستور تحقیق در مورد ادعای همسر مقتول را صادر کرد.

با بررسی موضوع از سازمان ثبت احوال و انجام آزمایش دی.ان.ای مشخص شد پسر هفت ساله فرزند مرتضی است و خانواده او این موضوع را مخفی کرده بودند. با شناسایی پسر مقتول با توجه به این که او به سن قانونی نرسیده بود، پرونده با دستور احمد بستان‌زاده بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی برای کسب تکلیف به دادستانی ارجاع شد.

روز گذشته با اعلام نظر دادستانی با توجه به گذشت مادر مقتول از قصاص قاتل فرزندش و برای رعایت مصلحت طفل، از طرف او درخواست دیه شد. با اعلام نظر داستانی میلاد به‌زودی از نظر جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری محاکمه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها