آکادمی اسکار در حالی نام 9 فیلم را برای حضور در مرحله بعد اسکار بهترین فیلم خارجی زبان اعلام کرد که نامی از فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» نماینده ایران دیده نمی‌شود.
کد خبر: ۸۶۵۱۲۲
حذف فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» از رقابت‌های اسکار

آکادمی علوم و فنون سینمای آمریکا(اسکار) دیشب اسامی 9 فیلم را برای حضور در مرحله بعدی رقابت بهترین فیلم اسکار خارجی زبان اعلام کرد که نکته قابل تامل حذف نام «محمد رسول‌الله(ص)» نماینده سینمای ایران است.

براساس این گزارش،از مجموع 9 فیلام اعلام شده برای دور بعد اسکار بهترین فیلم خارجی زبان 7 فیلم از اروپا هستند و حضور نمایندگان اردن و کلمبیا قابل تامل است.

در فهرست منتشر شده:«برند عهد جدید» ساخته ژاکو ون دورمل از بلژیک؛«یک جنگ» به کارگردانی توبیاس لیندهولم از دانمارک؛«موستانگ» ساخته دنیس گامز ارگوون از فرانسه؛«شمشیرباز» به کارگردانی کلاوس هارو از فنلاند؛«هزارتوی دروغ‌ها» ساخته یولیو ریچارلی از آلمان؛«پسر سائول» ساخته لازلو نمس از مجارستان؛«زنده باد» ساخته پدی بریتناچ از ایرلند؛«در آغوش گرفتن ابلیس» ساخته سیرو گوئراو از کلمبیا و «ذیب» ساخته نجل ابونوار از اردن 9 فیلمی هستند که از میان انها در نهایت 5 نامزد نهایی بهترین فیلم خارجی اسکار 2016 روز 14 ژانویه سال آینده معرفی می‌شوند و مراسم اعطای جوایز نیز روز 28 فوریه درلس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، سال گذشته فیلم سینمایی «امروز» به کارگردانی سیدرضا میرکریمی نماینده سینمای ایران بود که آن فیلم نتوانست به مرحله نهایی راه‌یابد و در نهایت «آیدا» به کارگردانی پاول پاولیکوفسکی از لهستان برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد.

سینمای ایران پیش از این یک بار با فیلم «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را کسب کرده است و فیلم «بچه‌های آسمان» به کارگردانی مجید مجیدی نیز به مرحله نهایی راه‌یافت.

هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار 28 فوریه 2016 (دوشنبه 10 اسفند) در دالبی تیه‌تر در هالیوود برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها