اخترشناسان از شناسایی ستاره ای کوچک و سرد خبر داده اند که ۱۰ هزار برابر خورشید منظومه شمسی زبانه های آتشین از خود منتشر می کند.
کشف ستاره ای با آتش افروزی ۱۰ هزار برابر خورشید

این یافته جدید می تواند خبر بدی برای آن دسته از علاقمندان به علوم فضایی باشد که به دنبال کشف کهکشان های مستعد حیات هستند.

تحقیقات صورت گرفته درخصوص این ستاره نشان می دهد که حجم تشعشعات تولید شده توسط آن مجالی برای توسعه حیات در سیارات در حال گردش به دور آن باقی نگذاشته و حداقل اینکه لطمات زیادی به حیات احتمالی این سیارات وارد می سازد.

اخترشناسان با اشاره به یافته های اخیرشان می گویند که اگر ستارگان دیگری از این دست نیز وجود داشته باشد، آنگاه نمی توان شانسی برای یافتن حیات در گوشه و کنار عالم در نظر گرفت.

پیتر ویلیامز از مرکز اخترفیزیک هاروارد – اسمیتسون می گوید: اگر قرار بود در اطراف چنین ستاره ای زندگی کنیم، دیگر خبری از ارتباطات ماهواره ای نبود.

این محقق هدایت تیمی از اخترشناسان را بر عهده دارد که با استفاده از آرایه تلسکوپ رادیویی ALMA در شیلی موفق به کشف این ستاره شده اند. به عقیده آنها زندگی در اطراف این دسته از ستارگان عملا غیرممکن است.

به گزارش مهر، ستاره تازه کشف شده در فاصله ۳۵ میلیون سال نوری از زمین و در صورت فلکی Boites واقع شده است.

به گفته اخترشناسان، این ستاره تفاوت های چشمگیری با خورشید دارد که ساختار مغناطیسی آن از جمله این موارد محسوب می شود.