اعضای اتحادیه اروپا به مصوبه جدید مجلس نمایندگان آمریکا که محدودیت هایی را برای افرادی که به ایران و چند کشور دیگر سفر کرده اعمال می کند، اعتراض کردند.
کد خبر: ۸۶۴۳۹۷
اعتراض اتحادیه اروپا به مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا

به گزارش خبرگزاری فرانسه،«دیوید اوسیلوان» سفیر اتحادیه اروپا و سفرای ۲۸ کشور اروپایی در آمریکا، در مورد پیامدهای مصوبه جدید مجلس نمایندگان آمریکا که محدودیت‌های تازه‌‌ای برای سفر بدون ویزا به آمریکا اعمال خواهد کرد، هشدار داده‌اند.

مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته طرحی را با ۴۰۷ رای مثبت در برابر ۱۹رای مخالف تصویب کرد که براساس آن شهروندان ۳۸ کشور را که با آمریکا قرارداد معافیت ویزای دارند با محدودیت‌هایی مواجه خواهند شد.

طبق این مصوبه شهروندان این کشور ها چنانچه از اول مارس ۲۰۱۱ تاکنون به یکی از کشورهای سوریه، عراق، ایران و سودان رفته‌اند، دیگر نمی‌توانند بدون ویزا به آمریکا سفر کنند.

سفرای اروپایی هشدار داده اند که مصوبه جدید مجلس نمایندگان آمریکا «غیر سازنده» است و می‌تواند اقدامات قانونی متقابل در مورد شهروندان آمریکایی را درپی داشته باشد.

در مطلبی که سفرای آلمان، اسپانیا، بریتانیا، فرانسه و ایتالیا نیز آنرا امضا کرده‌اند، آمده است: این مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا «بدون تمایز و در عمل، بر ۱۳ میلیون شهروند اروپایی که هرساله به آمریکا سفر می‌کنند تاثیر خواهد گذاشت.»

در این متن که در وب سایت «د هیل» منتشر شده، آمده است: چنین اقدامی «غیر سازنده بوده و می‌تواند زمینه اقدام متقابل قانونی را پی داشته باشد و نه تنها امنیت را افزایش نخواهد داد بلکه به اقتصاد دو سوی اقیانوس اطلس (آمریکا و اروپا) لطمه خواهد زد.»

سفیر اتحادیه اروپا و سفرای ۲۸ کشور اروپایی همچنین گفته‌اند، مصوبه تازه مجلس نمایندگان، برای شهروندانی اروپایی که تابعیت مضاعف کشورهایی مانند ایران، عراق، سوریه و سودان را دارند، محدودیت‌هایی را به طور «غیرعادلانه» و نا‌متناسب اعمال می‌کند.

در همین حال گزارش‌ها حاکی‌ است «جان کربی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که واشنگتن از نگرانی های رهبران اروپایی آگاه است و با آنها در این زمینه در حال رایزنی است.

پیشتر خبرگزاری‌ها گزارش داده بودند که نزدیک به ۲۰ میلیون نفر هر ساله از این ۳۸ کشور بدون روادید به آمریکا سفر می کنند. آنها می‌توانند ۹۰ روز را بدون ویزا در آمریکا سپری کنند.

مصوبه مجلس نمایندگان باید به تصویب سنا برسد و ریاست‌ جمهوری آمریکا نیز آنرا امضا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها