جهانگیری در دیدار با اردوغان:

رسانه‌های ایران در کنترل دولت نیستند

رئیس‌جمهور ترکیه در دیدار معاون اول رئیس‌جمهور ایران با اظهار گله از مندرجات رسانه‌های ایران علیه خود، خواستار کنترل این رسانه‌ها شد که جهانگیری در پاسخ وی گفت: رسانه‌ها در ایران در کنترل دولت نیستند.
کد خبر: ۸۶۳۶۷۲
رسانه‌های ایران در کنترل دولت نیستند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، اسحاق جهانگیری در حاشیه کنفرانس بین‌المللی بی‌طرفی ترکمنستان در دیدار با رجب طیب اردوغان با اشاره به مناسبات تاریخی دو کشور بر گسترش رایزنی و تبادل‌نظر برای حل و فصل مسائل منطقه‌ای تاکید کرد و اظهار داشت: علی‌رغم اختلاف نظرها در مورد سوریه، باید در مبارزه با افراطی‌گری و تروریسم با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

وی افزود: تعامل، احترام به اصل حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها و تلاش برای از بین بردن زمینه‌های اختلاف می‌تواند باعث پایدار شدن صلح، آرامش و ثبات در منطقه شود.

معاون اول رئیس‌جمهور اضافه کرد: دولت عراق، دولتی مردمی و برآمده از انتخابات آزاد است و همه قومیت‌ها و اقلیت‌ها در آن حضور دارند.

جهانگیری تصریح کرد: ما از تنشی که در رابطه ترکیه و روسیه پیش آمده است نگرانیم و به هیچ وجه این تنش را به نفع مصلحت منطقه نمی‌دانیم و آماده کمک به رفع این تنش هستیم.

اردوغان نیز در این دیدار با تبیین آخرین تحولات منطقه گفت: آنکارا از گسترش تنش در منطقه استقبال نمی‌کند و خواستار گفت‌وگو برای رفع سوء‌تفاهم‌ها است.

وی با بیان اینکه مناسبات ایران و ترکیه نباید تحت تاثیر عوامل دیگر قرار گیرد، افزود: تلاش‌هایی صورت می‌گیرد که ما را به دام تفرقه مذهبی بیاندازد اما باید هرچه سریعتر این مسائل را حل کنیم و برادری را اثبات کنیم.

اردوغان همچنین خواستار تاکید بر نکات اشتراک و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه همکاری‌های دو کشور شد و با اظهار گله از مندرجات رسانه‌های ایران علیه خانواده خود، خواستار کنترل رسانه‌ها شد.

جهانگیری در پاسخ اظهار داشت: رسانه‌ها در ایران در کنترل دولت نیستند و حتی علیه دولت ما نیز مطلب می‌نویسند اما شما از زبان مقام‌های رسمی دولت ایران سخنی علیه دولت ترکیه نشنیده‌اید و این در حالی است که مقام‌های رسمی شما اظهارات منفی و نادرست بسیاری علیه جمهوری اسلامی ایران، دولت و مقدسات مردم ایران بیان کرده‌اند.

معاون اول رئیس‌جمهوری صبح روز شنبه برای شرکت در کنفرانس بی‌طرفی ترکمنستان که همزمان با سالروز استقلال این کشور برگزار شد به عشق‌آباد سفر کرده بود.

وی در حاشیه این کنفرانس با روسای جمهور کشورهای کرواسی و گرجستان نیز دیدار کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بهمن
-
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
۰
۰
پرچم ایران كجاست و چرا جهانگیری رو روی چنین صندلی نشوندن؟ ! ! !

نیازمندی ها