فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خبر داد:

شناسایی پنج عامل و متهم اصلی انفجار نیکشهر

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون پنج نفر متهم اصلی تله انفجاری نیکشهر و عاملان شهادت ماموران انتظامی شناسایی شدند و تلاش پلیس برای دستگیری آنان ادامه دارد.
کد خبر: ۸۶۳۳۴۴
شناسایی پنج عامل و متهم اصلی انفجار نیکشهر

سردار حسین رحیمی روز جمعه در حاشیه مراسم تشییع شهید امین مرادی یکی از شهدای این حادثه گفت: کسانی که دست به این اقدام ناجوانمرانه و مزدورانه زدند گروهی شرور و تروریست بودند که تاکنون پنج نفر آنان شناسایی شده اند.

وی افزود: این افراد در اقدامی برنامه ریزی شده ابتدا نگهبان پاسگاه را مجروح و مصدوم کرده و بعد از مطلع بودن از اعزام نیروهای کمکی انتظامی در مسیر تردد آنان تا پاسگاه دو تله انفجاری کار گذاشته اند.

سردار رحیمی با بیان اینکه این پاسگاه در عمق منطقه کوهستانی و در فاصله حدود 200 کیلومتری نیکشهر قرار دارد که نیروهای جان برکف انتظامی برای تامین امنیت مردم بلوچ و بومی منطقه در حال فعالیتهای شبانه روزی هستند، گفت: براثر این دو تله انفجاری متاسفانه یکی از جان برکفان نیروی انتظامی در دم شهید و دو نفر دیگر که به همراه دیگر مصدومان به بیمارستان منتقل شده بودند براثر شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در این حادثه سه نفر شهید و شش نفر مجروح شدند، افزود: حال مجروحان خوب است.

وی خاطر نشان کرد: در پی بروز این اقدام بلافاصله این نهاد فعالیت خود را برای شناسایی عاملان این حادثه آغاز کرد به طوری که شخصا با حضور در منطقه به همراه سایر نیروهای فعال از نزدیک عملیات شناسایی را مورد بررسی قرار دادم.

سردار رحیمی تاکید کرد: با توجه به اینکه تاکنون پنج نفر اصلی این اقدام جنایتکارانه شناسایی شده اند نیروی انتظامی با جدیت در تلاش برای دستگیری آنان است و به مردم و خانواده محترم شهدا این اطمینان را می دهیم که این جنایتکاران را رها نخواهیم کرد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بر اساس آخرین اخبار این متهمان به دنبال خارج شدن از مرز هستند اما نیروهای انتظامی و مرزبانی با تلاش شبانه روزی تا دستگیری کامل این افراد از پای نخواهند نشست و حتی اگر موفق به فرار شدند یقین داشته باشند که دست از تعقیب شان برنخواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: این افراد از وابستگان و مزدوران گروهک تروریستی هستند و با دریافت مبالغی از نوکران استکبار و سازمانهای جاسوسی به دنبال برهم زدن امنیت و آرامش منطقه و جلوگیری از توسعه و پیشرفت سیستان و بلوچستانند.

سردار رحیمی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات بدست آمده این قبیل افراد از سوی آمریکا و سایر دشمنان نظام جمهوری اسلامی حمایت مالی و تسلیحاتی می شوند که تمام این اقدامات با هدف برهم زدن امنیت و آرامش مردم منطقه و جلوگیری از پیشرفت و توسعه استان انجام می شود.

به گزارش ایرنا، بر اثر انفجار تله انفجاری دو روز پیش در مسیر دهستان چانف و کهیری شهرستان نیکشهر سه نفر از نیروهای انتظامی به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

پیکر پاک دو شهید دیگر حادثه نیکشهر به نامهای شهید سروان علی غلامی و گروهبان یکم مهدی حاجی عرب پس از انتقال به زادگاهشان دریاسوج و چادگان اصفهان تشییع و خاکسپاری شده است.

نیکشهر در 510 کیلومتری زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها