نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته پیش رو، طرح «تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی» را بررسی و تعیین تکلیف می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۳۳۱۰
مجلس «تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی» را بررسی می‌کند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته پیش رو و در جلسات علنی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه (۲۲ تا ۲۴ آذرماه) به بررسی طرح‌ها و لوایح در دستور کار از گذشته می‌پردازند و چند طرح و لایحه جدید و دو مورد سوال از وزرای دولت یازدهم را نیز در دستور کار دارند.

نمایندگان در این هفته ادامه طرح یک فوریتی «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور» را بررسی و تعیین تکلیف خواهند کرد؛ بررسی این طرح از هفته گذشته شروع شده و در جلسات هفته آینده کلیات و جزئیات آن بررسی خواهد شد.

نمایندگان در این هفته همچنین ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه «بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث» را در دستور کار خواهند داشت.

بررسی تقاضای رسیدگی به طرح «اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها» که با اولویت در دستور کار مجلس قرار گرفته است، برنامه دیگر نمایندگان در صحن علنی بهارستان است.

این هفته نمایندگان، طرح «تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی» را طبق اصل ۸۵ قانون اساسی بررسی و تعیین تکلیف می‌کنند؛ این طرح در اجرای ماده ۱۰۴ آئین نامه داخلی مجلس با اولویت در دستور کار بهارستان قرار گرفته است.

نمایندگان در این هفته همچنین گزارش کمیسیون اقتصادی را درباره لایحه «تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی» و گزارش کمیسیون عمران درباره طرح «جلوگیری از پرداخت دموراژ (خسارت تاخیر) به کشتی ها» را بررسی خواهند کرد.

بررسی طرح «اصلاح ماده ۶۹ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت»، طرح «جرم سیاسی» و طرح «اصلاح قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی» از دیگر دستور کارهای هفته آینده مجلس شورای اسلامی است.

حضور وزرای تعاون و جهاد کشاورزی برای پاسخ به سوال دو نماینده

صحن علنی مجلس شورای اسلامی، این هفته شاهد حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی خواهد بود که برای پاسخ به سوال حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در جمع نمایندگان حضور می یابد.

به گزارش مهر، همچنین علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در این هفته برای پاسخ به سوال ایرج عبدی نماینده خرم آباد به مجلس می آید.

بررسی گزارش کمیسیون عمران درباره مشکلات ناشی از نحوه تعیین حریم و اراضی ساحلی در توسعه سواحل کشور، از دیگر دستور کارهای صحن علنی مجلس در هفته پیش رو است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها